هدف ‌HDP توسعه ائتلاف دموکراتیک است

سرویس ترکیه - سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی عنوان کرد: هدفمان توسعه ائتلاف دموکراتیک است.

به گزارش کردپرس، سزایی تملی، رئیس مشترک حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) در اظهاراتی با اشاره به آمادگی این حزب برای توسعه ائتلاف اپوزیسیون در ترکیه عنوان کرد: «اگرچه ما از ائتلاف ملت که توسط حزب جمهوری خواه خلق ترکیه (CHP)، حزب خوب و حزب سعادت به وجود آمده بود مستقیماً حمایت نکردیم ولی با عدم معرفی نامزد به منظور عقب راندن ائتلاف جمهور حزب عدالت و توسعه (AKP) و حزب حرکت ملی ترکیه (MHP) به حمایت از نامزدهای ائتلاف ملت در برابر بلوک حاکمیت پرداختیم. با استراتژی که HDP در انتخابات 31 مارس 2019 اتخاذ کرده بود، ائتلاف جمهور شکست خورد. اکنون نیز در تلاش برای توسعه این استراتژی هستیم».

به نوشته خبرگزاری Diken، تملی در ادامه اظهارات خود تصریح کرد: «با توسعه استراتژی خود ائتلاف دموکراسی را مورد شناسایی قرار دادیم. اکنون نیز در زمینه اجتماعی باید این ائتلاف دموکراسی را توسعه داده و راه حل های دموکراتیک در هر زمینه ای عملی شود. هدف اصلی کنگره بزرگ HDP نیز "اقتدار دموکراتیک با ائتلاف دموکراتیک" خواهد بود. این نیز بر اساس شهروندی برابر و سیستم پارلمانی با تقویت دموکراسی های محلی خواهد بود».

کد خبرنگار: 30102

کد خبر 254481

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha