واکنش آمریکاییها و کردها به سفر عضو کنگره به سوریه

سرویس جهان- برخی کردهای سوریه و نیز آمریکاییها سفر رالف آبراهام به مناطق کردنشین سوریه و خط مقدم نیروهای کرد و ارتش ترکیه را شجاعانه خوانده و آن را نشانه ادامه حمایت آمریکا از کردها دانسته اند.

به گزارش کردپرس، رالف آبراهام، نماینده جمهوریخواه در کنگره آمریکا، هفته گذشته به صورت ناگهانی و سرزده وارد سوریه شد و با مقامات کرد سوریه از جمله مظلوم کوبانی، فرمانده کُرد نیروهای دموکراتیک سوریه در رقه دیدار کرد.

نشریه هیل وابسته به کنگره آمریکا به نقل از بنیانگذار گروه محافظان برمه آزاد که مقدمات سفر آبراهام را به سوریه فراهم کرده نوشت: آبراهام آدم شجاعی است و به ما گفت که من را به خط مقدم میان نیروهای کرد سوریه و نیروهای ارتش ترکیه ببرید تا ببینم که اوضاع چگونه است.

همراهان این نماینده کنگره گفته اند جایی که رالف رفته معمولا توسط نیروهای ترکیه و شورشیان بمباران می شود اما در آن چند لحظه اتفاقی نیفتاد. با این حال، بمباران بعد از رفتن راف از سر گرفته شد.

رالف آبراهام درباره هدف از سفر به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه به نشریه هیل گفته است هدف از سفر به این منطقه ابراز نگرانی در مورد وضعیت مسیحیان و دیگر تشکلها بود. همچنین به اینجا آمده ام تا حمایت خود را از اداره خودگردان کردی که توسط کردها ایجاد شده نشان دهم.

دیو یوبانک، بنیانگذار این گروه به هیل گفته است که آبرامز به منطقه تل تمر رفته است که هنوز هم توسط ترکیه بمباران می شود. او می خواست ببیند خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردها در شمال سوریه چه تاثیری روی کردها و زندگی آنها گذاشته است.

او سیستم خودگردان کردی در سوریه را فوق العاده توصیف کرد و گفت نماینده کنگره آمریکا هم که اولین نماینده ای است که بعد از خروج آمریکا از شمال سوریه و حمله ترکیه به سوریه سفر کرده است، آن را ارشمند توصیف کرده است.

بنیانگذار گروه آمریکایی محافظان برمه آزاد که کمک های پزشکی به منطقه کردنشین سوریه ارائه می کند از ابراز خشم کردهای سوریه نیز خبر داد و گفته است کردها در جریان سفر این نماینده کنگره خشم خود را از خیانت آمریکا در سوریه ابراز کردند.

یوبانک سفر آبراهام به مناطق تحت کنترل کردها از جمله رقه را نشانه ادامه حمایت برخی آمریکاییها از کردها و تعهد آنها نسبت به آنها عنوان کرد و گفت مردم محلی کرد سوریه که نمی دانستند او نماینده کنگره آمریکاست امیدوار بودند که آمریکا به تعهدات خود نسبت به کردها پایبند باشد.

کد خبرنگار: 40101

کد خبر 254477

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha