حضور مسئولان پای صندوق رأی

سرویس کردستان- همزمان با آغاز انتخابات یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان قروه از دقایق اول انتخابات در پشت در مساجد و مدارس صف کشیده‌اند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، هنوز ساعتی از آغاز انتخابات سپری نشده که شهروندان قروه ای به شعب اخذ رأی مراجعه کرده و حتی برای رأی دادن در صف مراجعان ایستاده‌اند.

قروه ای ها که همیشه در عرصه انتخابات مشارکت بالایی دارند، در اولین ساعات انتخابات نشان داده‌اند که به دنبال کسب سهمی در انتخابات مجلس هستند.

در این میان مسئولان شهرستان هم در همان ساعات اولیه آغاز انتخابات پای صندوق های رأی آماده شدند و رأی خود را در صندوق انداختند.

انتخابات مهمترین تجلی جمهوری اسلامی است

ابتدا فرماندار قروه انتخابات را مهمترین تجلی جمهوری اسلامی دانست و از تمهیدات لازم برای برگزاری انتحابات سالم و تعیین 108 شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان گفت.

«حسین الماسی» با بیان اینکه بعد از انقلاب 57 این سی و هفتمین انتخابات است که برگزار می شود، افزود: تمهیدات لازم در شهرستان برای برگزاری انتخابات سالم در نظر گرفته شده و انتظار می رود با حضور گسترده مردم این دوره از انتخابات باشکوه تر از قبل پیش رود.

او از تعیین 178 شعبه اخذ رأی برای حوزه انتخابیه قروه و دهگلان خبر داد و افزود: از تعداد 178 شعب، 108 شعبه در شهرستان قروه و 70 شعبه هم در شهرستان دهگلان وجود دارند.

«الماسی» گفت که از تعداد 108 شعبه در سطح شهرستان قروه 64 شعبه ثابت و 44 شعبه سیار هستند که شامل 17 شعبه در بخش چهاردولی، 12 شعبه در بخش دلبران، 22 شعبه در بخش سریش آباد و در قروه و بخش مرکزی هم 57 شعبه تعیین شده اند.

او همچنین از تعداد 30 شعبه ثابت و 40 شعبه سیار از 70 شعبه در شهرستان دهگلان مربوط به دو بخش بلبان آباد و مرکزی دهگلان خبر داد.

«الماسی» در ادامه از وجود 5 هزار و 500 رأی اولی خبر داد و تصریح کرد: برای این دوره از انتخابات تعداد 105 هزار و 300 نفر واجدین شرایط رأی دادن هستند که از این تعداد 52 هزار و 700 نفر را آقایان و 52 هزار و 600 نفر را بانوان تشکیل می دهند

.

حضور مردم در صحنه انتخابات نظام اسلام را بیمه می کند

امام جمعه قروه هم با بیان اینکه حضور مردم در عرصه انتخابات نظام اسلامی را بیمه می کند خواستار مشارکت حداکثری برای شکست برنامه های دشمنان شد.

«حجت الاسلام عالدین رستمی» اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران یک نظام مردمی است که از ابتدای امر هم براساس تلاش ها و مجاهدت های مردم شکل گرفت.

به گفته او این نظام یک نظامی است که برای دوام خود احتیاج به حضور مردم در همه صحنه ها دارد و همین حضور مردم در همه صحنه هاست که نظام را بیمه می کند.

«رستمی» یکی از مهمترین عرصه های حضور مردم را حضور در انتخابات دانست با بیان اینکه این حضور مردم است که معادلات عظیم جهانی را به هم می زند، افزود: دشمن دو نوع برنامه دارد یکی برای اینکه ببیند مردم چگونه حضور پیدا می کنند که اگر حضور ضعیف باشد برنامه دشمن قوی تر خواهد بود و دوم اینکه حضور مردم اگر قوی باشد قطعاً برنامه دشمن ضعیف تر خواهد بود.

او در ادامه گفت که انتخابات جدای از این که با قانون گذاری و نظارت در تماس است با موجودیت نظام ارتباط دارد.

«رستمی» همچنین از مردم برای حضور در انتخابات دعوت کرد و خواستار شد که مردم حضور حداکثری داشته باشند و برای اینکه بتوانیم پاسدار خون شهدا باشیم و پاسدار خون شهید سلیمانی که امروز امنیت را در منطقه ایجاد کرده باید در درون هم کمک کار این روند بوده و قدردان خون شهدا باشیم./

کد خبر 254467

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha