افزایش دو برابری نامزدان انتخاباتی زن در آذربایجان غربی

سرویس آذربایجان غربی- بررسی مقایسه‌ای آمارهای دهمین و یازدهمین دوره انتخابات مجلس در آذربایجان‌غربی نشان ‌می‌دهد که تعداد نامزدهای زن، تایید صلاحیت شده در این دوره دو برابر افزایش یافته است.

به گزارش کردپرس، در یازدهمین دوره انتخابات مجلس ضمن افزایش تعداد نامزدهای انتخاباتی زن، بیشترین تعداد واجدین شرایط رای در استان نیز با زنان است.

رییس هیات نظارت بر انتخابات آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگار کردپرس گفت: در یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در این استان 20 نامزد زن تایید صلاحیت دریافت کرده اند.

قنبر کریم نژاد با بیان اینکه تا کنون تنها یک نماینده زن از آذربایجان غربی به مجلس راه یافته است، افزود: تنها در دوره ششم مجلس شورای اسلامی بود که یک کاندید زن موفق شد از حوزه انتخابیه ارومیه به مجلس راه یابد.

از بعد از مجلس ششم تا کنون نامزدهای انتخاباتی زن، نتوانسته اند با حضور در مجلس از رقبای مرد در استان پیشی بگیرند.

اکنون 20 زن در کارزار انتخاباتی استان آذربایجان غربی و در حوزه های مختلف انتخابیه حضور دارند تا شاید بتوانند فضای مردانه مجلس در این استان را تغییر دهند.

مقایسه ادوار دهم و یازدهم نشان می دهد که تعداد نامزدهای زن، تایید صلاحیت شده در این دوره دو برابر افزایش یافته است.

در دوره دهم تعداد زنان تایید صلاحیت شده انتخابات مجلس شورای اسلامی‌ ۱۰ نفر بود که این رقم با افزایش دو برابری در این دوره به 20 نفر رسیده‌است.

تعداد واجدان شرایط رای در دوره یازدهم انتخابات مجلس آذربایجان غربی، امسال ۲ میلیون و ۳۸۰ هزار نفر هستند و در استان زنان با 50.25 بیشترین تعداد واجدین شرایط رای گیری را دارند.

باید دید زنان حاضر در این دوره از انتخابات مجلس می توانند سد عدم حضور چهار دوره پیشین خود در مجلس را بشکنند و بعد از سال ها به عنوان نماینده وارد مجلس شوند؟

امروز که رای گیری از ساعت 8 صبح آغاز شده است باید نظاره کرد و دید که آیا مجلس در آذربایجان غربی همچان مردانه می ماند یا رنگ تغییری از نوع جنسیتی به خود می گیرد؟

کد خبر 254434

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha