حشد الشعبی بر سر جانشین ابومهدی المهندس به توافق رسید

سرویس عراق و اقلیم کردستان - معاون نایب رئیس حشد الشعبی از دستیابی به توافق در داخل این سازمان بر سر جانشین نایب رئیس فقید آن خبر داد.

به گزارش کردپرس، ابوعلی البصری، معاون نایب رئیس حشد الشعبی شامگاه پنج شنبه در گفت و گو با خبرگزاری رسمی عراق (واع) در رابطه با انتخاب جانشین ابومهدی المهندس، نایب رئیس فقید این سازمان اظهار داشت: سازمان حشد الشعبی یک جلسه برگزار کرده و از طریق آن نیز بر سر انتصاب عبدالعزیز (ابوفدک)، از فرماندهان حشد در منصب رئیس ستاد به جای شهید ابومهدی المهندس به توافق رسید.

البصری که به عنوان رئیس هسته اطلاعاتی الصقور (شاهین ها) و مدیرکل اطلاعات و مبارزه با تروریسم در وزارت کشور عراق نیز فعالیت می کند، در این باره همچنین تصریح کرد: به ما اطلاع داده شد که پس از توافق بر سر ابوفدک از سوی سازمان حشد، فرمان دیوانی انتصاب وی از سوی فرمانده کل نیروهای مسلح (عادل عبدالمهدی، نخست وزیر دولت اداره امور) نیز طی دو روز آینده صادر خواهد شد.

شبکه خبری المیادین نیز در همین رابطه گزارش داد که ابوفدک با نام واقعی عبدالعزیز المحمداوی، از فرماندهان گردان های حزب الله عراق و یکی از مهم ترین فرماندهان حشد الشعبی به شمار می آید که پیش از سرنگونی رژیم بعث در سال 2003 میلادی نیز از جمله فرماندهان داخل کشور بوده و نقشی مشابه نقش المهندس طی سال های 2003 تا 2011 یعنی در دوره مقابله با اشغال این کشور از سوی آمریکا داشته است.

المیادین در گزارش خود ضمن اعلام این که المحمداوی در مقابله با داعش و شکست آن نقش شاخصی داشته، تاکید کرد که وی از جمله افرادی بوده که در نبردهای آزادسازی و مقابله با این گروه تروریستی در شهرهای فلوجه و قائم در استان الانبار در غرب عراق و تلعفر در استان نینوا در شمال غرب این کشور، با آنها دیدار کرده است.

یادآور می شود که المهندس اواسط دی ماه گذشته به همراه سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و شمار دیگری از افراد در نتیجه حمله هوایی آمریکا در نزدیکی فرودگاه بین المللی شهر بغداد، به شهادت رسیدند.

کد خبر 254413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha