کشف یک قلاده توله شیر از قاچاقچیان در مرز سردشت

سرویس آذربایجان غربی- رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت گفت: یک قلاده توله شیر در مرز شهرستان سردشت از قاچاقچیان کشف شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، خالد بایزیدی در این زمینه افزود: با دریافت گزارشی مبنی بر احتمال خروج یک محموله قاچاق حیات وحش از مرزهای این شهرستان، رسیدگی به موضوع در دستور کار مأموران یگان حفاظت محیط زیست قرار گرفت.

او ادامه داد: پلیس حیات وحش این شهرستان با همکاری هنگ مرزی و سربازان گمنام امام زمان (عج) بلافاصله وارد عمل شده و با دستور دادستان عمومی و انقلاب از خروج این محموله قاچاق جلوگیری کردند.

بایزیدی تصریح کرد: در این عملیات قاچاقچیان حین خروج از نقطه صفر مرزی با مشاهده مأموران و جا گذاشتن محموله قاچاق با استفاده از موقعیت جغرافیایی و تاریکی شب از محل متواری شدند.

او افزود: در این عملیات مأموران یگان حفاظت این شهرستان یک قلاده توله شیر را کشف کرده و در این زمینه پرونده قضائی را تشکیل و به مراجع قضائی ارجاع دادند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان سردشت، با بیان اینکه در این زمینه ٣ نفر شناسایی شده و دستگیری آنان در دستور کار قرارگرفته است، افزود: وضعیت این توله شیر در ابتدا بسیار نامناسب بود که با معاینه و مراقبت‌های لازم از آن هم اکنون از لحاظ جسمی بهبود یافته و از شرایط مناسبی برخوردار است.

بایزیدی اضافه کرد: گونه این نوع شیر هنوز مشخص نیست و پس از اطلاع از گونه آن توسط کارشناسان، بلافاصله طی مراحل قانونی به منطقه زیست خود بازگشت داده خواهد شد.

کد خبر 24397

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha