ادامه پرداخت خسارت به آسیب دیدگان از سیل در اربیل و درخواست استاندار از بغداد

سرویس عراق و اقلیم کردستان - استاندار اربیل از ادامه پرداخت خسارت به خسارت دیدگان از سیل اخیر در این استان خبر داد و از دولت مرکزی عراق خواست در زمینه مبلغ تخصیص یافته برای جبران خسارت زیان دیدگان سیل مذکور تجدید نظر کند.

به گزارش کرد پرس به نقل از شفق نیوز، "امید خوشناو" در این باره گفت: عملیات ادامه پرداخت خسارت به زیان دیدگان از سیل گسترده پایان ماه اکتبر گذشته در استان اربیل ادامه دارد.

امید خوشناو در یک کنفرانس خبری مشترک با رئیس شورای سرمایه گذاری اقلیم کردستان در اربیل گفت: مجموع خسارت برآورده شده، حدود پنج میلیارد و 853 میلیون دینار عراق است و مبلغ چهار میلیارد و 460 میلیون دینار از سوی مؤسسات خیریه جمع آوری شده است. همچنین مؤسسه "روانگه" به دستور رئیس اقلیم کردستان یک میلیارد دینار تأمین کرده است. دولت اقلیم کردستان نیز مبلغ یک میلیارد و 939 میلیون دینار تخصیص داده است.

به گفته خوشناو 826 خانوار و 313 خودرو از این سیل دچار زیان شده اند.

استاندار اربیل افزود: از پذیرش مبلغ دو میلیارد دینار تخصیص یافته از سوی دولت مرکزی برای زیان دیدگان از سیل خودداری کردیم. به همین دلیل لازم است دولت در زمینه تخصیص مبلغ مذکور تجدید نظر نماید. زیرا تخصیص مبالغ کافی از بودجه حوادث غیر مترقبه، حق طبیعی ما در اقلیم کردستان و اربیل است تا بتوانیم به بهترین شیوه اقدام به جبران خسارت های وارده به شهروندان نماییم.

کد خبر 24386

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha