فساد و خویشاوندسالاری عامل مهاجرت کردها از اقلیم کردستان است

سرویس جهان- نشریه اسپکتاتور نوشت عامل اصلی فرار کردها از اقلیم کردستان به سمت اروپا خویشاوندسالاری گسترده در میان حاکمان این منطقه و گستردگی فساد مالی است.

به گزارش کردپرس، در چند ماه گذشته هزاران تن از کردهای عراق برای رسیدن به اروپا از سه مسیر خطرناک ترکیه- یونان، فرانسه-انگلیس و بلاروس-لهستان استفاده کرده اند اما عبور از هر سه گذرگاه، جز مرگ نتیجه ای برای آنها نداشته است.

مجله سیاسی اسپکتاتور استدلال کرده است که معمولا مهاجرت، آن هم به صورت گسترده، اکثرا از مناطق بی ثبات و جنگ زده صورت می گیرد اما اقلیم کردستان به عنوان باثبات ترین منطقه در عراق محسوب می شود. این منطقه از مزایای زیادی از جمله ارتباطات خارجی گسترده، خط لوله نفت و گاز و غیره برخوردار است. با این حال مردم به صورت گسترده خواهان خروج از این منطقه هستند.

این نشریه دو علت اصلی تمایل کردها به مهاجرت از اقلیم کردستان را رواج گسترده فساد و خویشاوندسالاری در نهادهای حکومتی توسط دو حزب حاکم در اقلیم کردستان دانسته است.

البته به این نکته اشاره شده که اقلیم کردستان خود میزبان تعداد زیادی از آوارگان عراقی و سوریه است و دولت محلی در اربیل پند سالی است به دلیل اختلافات مالی با بغداد قادر به تامین نیازهای مردم این منطقه نیست.

کد خبر 24377

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha