تعویض خط انتقال آب جوانرود باید با جدیت  توسط آبفا دنبال شود

سرویس کرمانشاه _ آرش لهونی گفت: با توجه به قدمت بالای خط انتقال شهر جوانرود و تاثیرات منفی زلزله سال ۹۶ بر تاسیسات آب و فاضلاب، این خط انتقال به صورت مکرر دچار شکستگی می شود که تعویض آن باید در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

به گزارش کردپرس،در پی شکستگی خط انتقال آب شهر جوانرود و روستاهای تابعه با پیگیری های نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی جلسه ویدئو کنفرانسی به منظور تامین اعتبار جهت تعویض بخشی از خط انتقال آب شهر جوانرود با حضور مدیرعامل شرکت آبفا استان و مسئولین وزارت نیرو و شرکت مهندسی آبفا کشور برگزار شد.

در این جلسه آرش لهونی با تاکید بر تسریع در بهبود وضعیت آب شرب شهرها و روستاهای منطقه اورامانات گفت: با توجه به قدمت بالای خط انتقال شهر جوانرود و تاثیرات منفی زلزله سال ۹۶ بر تاسیسات زیربنایی شهرستان از جمله تاسیسات آب و فاضلاب، این خط انتقال به صورت مکرر دچار شکستگی می شود که مستلزم است تعویض آن در اولویت کاری شرکت آب و فاضلاب قرار گیرد.

وی خاطر نشان کرد: پیگیری ها جهت تامین بخشی از اعتبارات لازم از طریق وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور انجام و از طرف مسئولین این وزارت خانه نیز قول های مساعدی گرفته شده است.

در ادامه جلسه مدیرعامل آب و فاضلاب استان کرمانشاه به ضرورت اصلاح چهار کیلومتر از خط انتقال آب شهر جوانرود اشاره کرد و خاطر نشان کرد: با توجه به سابقه شکستگی مسیر ضروریست ۴ کیلومتر از این خط اصلاح شود که باید به فوریت نسبت به اصلاح یک کیلومتر از این چهار کیلومتر اقدام کرد.

وی افزود: برای اصلاح یک کیلومتر از خط انتقال به اعتباری در حدود ۶ میلیارد تومان نیاز است که مقرر گردید ۵۰ درصد این هزینه از محل اعتبارات تنش آبی توسط وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و ۵۰ درصد دیگر از محل اعتبارات حوادث ماده ۱۲ توسط استانداری کرمانشاه تامین شود.

علیرضا کاکاوند تصریح کرد: ما این قول را به مردم شهرستان جوانرود می دهیم به محض تامین اعتبار لازم در کمتر از یک ماه یک کیلومتر را اصلاح نماییم، امیدواریم با همکاری و همراهی استاندار کرمانشاه اعتبار مورد نیاز جهت اصلاح خط انتقال آب به شهر جوانرود از محل اعتبارات زلزله تامین شود.

کد خبر 24358

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha