ابهام در قراردادهای درمانی قروه/اورژانسی که آمبولانس ندارد!

سرویس کردستان- اورژانس شهید عبدالملکی شهرستان قروه در حالی به بخش خصوصی واگذار شده که نه تنها فاقد امکانات لازم همانند آمبولانس و تیم احیاست بلکه قرارداد اجاره آن هم شفاف نیست.

به گزارش خبرنگار کردپرس، یکی از مهمترین ضروریات در مراکز اورژانس وجود تجهیزات لازم و ضروری همانند آمبولانس و داشتن پزشکان متخصص و تیم احیاست. اگر مرکزی با نام اورژانس فعالیت دارد باید تابع دستورالعمل جامع اورژانس بیمارستانی باشد و تمامی خدمات درمانی مرتبط را برای بیماران لحاظ کند.

این در حالی است که مرکز اورژانس «شهید عبدالملکی» در شهرستان قروه که از سال 97 به بخش خصوصی واگذار شده فاقد آمبولانس، تیم تخصصی احیا و حتی پزشک متخصص بوده و در اصل فقط نام اورژانس را یدک می کشد و هیچ گونه امکاناتی برای کارهای اورژانسی را ندارد و در واقع فاقد موارد عنوان شده در دستورالعمل جامع اورژانس بیمارستانی است.

واگذاری این مرکز به بخش خصوصی در حالی انجام شده که نحوه قرارداد آن نامعلوم و هیچ شفافیتی در میزان مبلغ قرارداد و نحوه کارکرد آن وجود ندارد و حتی از ابهاماتی در قرارداد و نحوه واگذاری و حتی پرداخت اجاره هم شنیده می شود.

براساس اطلاعات به دست آمده در این اورژانس هر پزشک ساعتی 60 هزار تومان دریافت می کند اما هیچ گونه خدمات اورژانسی به بیماران ارائه نمی دهند و باید پرسید اگر بیمار اورژانسی به این مرکز مراجعه کند آیا آمادگی خدمات درمانی به این بیمار را دارند؟

اگر یک بیمار دچار سکته قلبی به این مرکز برده شود وقتی نه تیم احیا دارند و نه آمبولانسی برای اعزام فوری به بیمارستان و نه حتی پزشک متخصص! چگونه می توانند نجات گر بیمار باشند؟!

همچنین مسئول فنی این مرکز نسبت به آنچه یک اورژانس باید داشته باشد آیا اطلاع کافی دارد و می داند نیاز اساسی یک اورژانس چیست؟! چطور ممکن است یک مرکز با نام اورژانس فعالیت کند اما فاقد آمبولانس، تیم احیا، پزشک متخصص و آنکال، واحدهای درمانی لازم و ... باشد؟

در این زمینه ابتدا باید شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه پاسخ گو باشد که چرا نظارتی بر عملکرد این اورژانس ندارد و مدیریت دانشگاه علوم پزشکی کردستان هم در قبال این مرکز اورژانس بدون امکانات اساسی توضیح دهد که چطور اجازه فعالیت بدین صورت را داده است؟

بررسی ها نشان می دهد این اورژانس گرچه با نام بخش خصوصی است اما در حال حاضر ویزیت بیماران با تعرفه دولتی انجام و تمامی نسخه ها هم توسط بیمارستان شهید بهشتی صادر می شود و معلوم نیست آیا این اقدام قانونی است و آیا جزو مفاد قرارداد وگذاری هست؟ این مسئله اگر واکاوی شود می تواند به برخی سوءاستفاده ها منجر شود و نیاز است نهادهای نظارتی نسبت به این موضوع ورود کرده و موارد را بررسی نمایند./

در این زمینه بیشتر بخوانید:

* عملکرد منفی علوم پزشکی کردستان در بهداشت و درمان قروه

* نادیده گرفتن نقش پرستاران قروه ای در بحران کرونا

* آنچه در بیمارستان قروه می گذرد؛از سرگردانی بیمار تا تهدید خبرنگار

* سایه سنگین پزشکان در بیمارستان شهید بهشتی قروه

* جبران عقب ماندگی بیمارستان قروه/تجهیز بخش آی سی یو و زایمان

* بیمارستان قروه ماهیت بیمارستانی ندارد/لزوم بیمارستان جایگزین

* گزارش: زیبا امیدی فر

کد خبر 23987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha