شرایط برای مذاکرات کُردی-کُردی فراهم نیست

سرویس سوریه-کارشناس سیاسی و روزنامه‌نگار ‌کُرد سوری، گفت‌:امیدی نیست بزودی گفت‌وگوهای کُردی-کُردی جریان سیاسی در کُردستان سوریه از سر گرفته شود.

جمعه محمد کارشناس سیاسی و روزنامه‌نگار ‌کُرد سوری در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به توقف مذاکرات میان جریان‌های کُرد سوری، گفت:گفت‌وگوی کُردی-کُردی در حال حاضر در جریان نیست و متوقف شده است.

وی ادامه داد:هوا و شرایط سیاسی برای این گفت‌وگوها فراهم نیست و امیدی نیست که بزودی گشایشی در این گفت‌وگوها دیده شود.

وی افزود:بخشی از مشکلات مربوط به اختلافات عمیقی سیاسی میان دو طرف است، بخشی دیگر به تغییر نماینده آمریکا در مذاکرات و بخش دیگر مربوط به ارتباط شورای میهنی با کشورهایی است که هر روز به کُردستان سوریه هجوم می‌آورند. لذا بسیار سخت است در چنین شرایطی از ادامه گفت‌وگوها و یا پیشبینی آغاز آن‌ها صحبت کنیم.

این کارشناس سیاسی و روزنامه‌نگار ‌کُرد سوری پیشتر در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به تهدیدات رسانه‌ای ترکیه برای حمله به شمال سوریه، گفت:تهدیدات ترکیه علیه شمال و شرق سوریه همواره بالقوه است و چه بصورت آشکار و چه بصورت نهفته ترکیه همواره در پی توسعه‌طلبی در کُردستان سوریه بوده و این خطر وجود دارد که ترکیه هر لحظه حمله‌ای را علیه این منطقه ترتیب دهد.

وی ادامه داد:ترکیه اگر نتواند حمله گسترده‌ای را آغاز کند با روش‌های مختلف سعی می‌کند جنگ را به این سو بکشاند و ناآرامی و بی‌ثباتی را گسترش دهد.هر از چندگاهی در اطراف عین‌عیسی، گروه‌های جهادی تحت فرمان‌ ترکیه حملاتی را شکل می‌دهند اما هر بار شکست می‌خورند.هفته گذشته قصد تصرف روستایی در این‌ منطقه را داشتند، اما نیروهای سوریه دموکراتیک آن‌ها را مجبور به عقب‌نشینی کردند.

وی افزود:ترکیه با این اقدامات می‌خواهد ناامنی و بی‌ثباتی را در این‌ مناطق گسترش دهد.این تهدیدات همواره وجود داشته و امروز وارد فاز دیگری شده و ترکیه با هر ترفندی در پی برهم زدن نظم و امنیت و فشار بر مردم این‌ مناطق است تا مردم احساس امنیت روانی نداشته باشند.معلوم‌ نیست که آیا ترکیه می‌تواند مجوز حمله را از آمریکا و روسیه بگیرد یا نه اما مردم این مناطق در حال زندگی روزمره هستند و هر روز با این‌ تهدیدات دست و پنجه نرم می‌کنند.

کد خبر 23970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha