امسال ۱۶۸ پرواز از فرودگاه ماکو انجام شده است

سرویس آذربایجان غربی- مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو گفت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، ۱۶۸ پرواز از تهران به ماکو و برعکس در این فرودگاه انجام شده است.

به گزارش کردپرس، حسن قره داغی در جمع خبرنگاران افزود: تسهیل تردد گردشگران، فعالان اقتصادی، سرمایه گذاران، متخصصان و شهروندان این منطقه از طریق حمل و نقل هوایی، علاوه بر آثار مستقیم حمل و نقل سریع و ایمن، آثار قابل توجه دیگری نیز دارد.

او ادامه داد: در این مدت، تعداد مسافران ورودی چهار هزار و ۱۲ نفر و مسافران خروجی چهار هزار و ۲۹۱ نفر است.

مدیر فرودگاه منطقه آزاد ماکو ادامه داد: همچنین میزان بار ورودی توسط مسافران ۲۷ هزار و ۱۴۵ کیلوگرم بوده و ۳۷ هزار و ۹۵۸ کیلوگرم نیز خروجی بار بوده است.

قره داغی بیان کرد: این فرودگاه در مساحتی بالغ بر ۳۲۵ هکتار در داخل محدوده منطقه آزاد ماکو احداث شده و طراحی آن برای هواپیمای ایرباس ۳۲۰ است.

احداث فرودگاه منطقه آزاد ماکو در خرداد سال ۱۳۹۳ آغاز و اولین پرواز آزمایشی آن در دهه فجر سال ۱۳۹۴ انجام شد. مجوز مرزهوایی این فرودگاه در مرداد ماه ۱۳۹۸ صادرشده و پروازهای بین المللی نیز متناسب با فراهم شدن شرایط تقاضا برقرار می‌شود.

نخستین پرواز رسمی از فرودگاه منطقه آزاد ماکو ۲۳ اسفند سال ۱۳۹۵ با عزیمت خانواده‌های شهدا به عنوان مسافر با هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ به سوی مشهد انجام شد.

کد خبر 22990

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha