ریاست اداره میراث فرهنگی مهاباد به زودی تعیین تکلیف می شود

سرویس آذربايجان غربى- طی یک سال اخیر اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مهاباد ٤ رییس و سرپرست به خود دیده است. اما مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان غربی با رد تغییرات پی در پی مدیریتی این اداره، از معارفه ریاست اداره میراث فرهنگی مهاباد در آینده ایی نزدیک خبر داد.

جلیل جباری در خصوص تغییرات اداره میراث فرهنگی شهرستان مهاباد به خبرنگار کردپرس گفت: این تغییرات پی در پی این نبوده، بلکه اداره میراث فرهنگی مهاباد در این مدت با سرپرست اداره می شد و قانونا سرپرستان بیش از چهار ماه نمی‌توانند خدمت کنند، لذا بعد از چهار ماه دوباره موضوع سرپرستی تا تعیین رئیس باید مشخص می شد.

او افزود: در حال حاضر حکم ریاست اداره میراث فرهنگی مهاباد آماده شده و به زودی جلسه معارفه رئیس این اداره انجام می گیرد.

مدیرکل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی تاکید کرد: با توجه به شرایط سازمانی حاکم، هیات های علمی و دانشگاهی تمایلی برای همکاری با مجموعه ندارند و هدف ما هم استفاده از نیروهای موجود در مجموعه اداره کل و اداره شهرستان است که اولویت با ما نیروهای موجود در شهرستان است که با منطقه آشنایی دارند و بر همین اساس این افراد انتخاب می شوند.

اما آخرین حکم مدیریتی این اداره در مهاباد سرپرستی نبود، بلکه خرداد ١٤٠٠ "ایوب حاجی زاده" به عنوان رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری مهاباد معرفی شد، حال بعد از ٦ ماهمجددا خبرهایی در خصوص تغییر مدیریتی در این اداره به گوش می رسد! و مجددا قرار است "ناصر صدفی" به ریاست این اداره منصوب شود!

از تابستان سال گذشته تا کنون با اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان مهاباد تغییرات مدیریتی فراوانی به خود دیده در آن زمان با حضور معاون استاندار آذربایجان غربی در مراسمی "عبید سرخابی" ا به عنوان سرپرست اداره معرفی شد.

سپس چند ماه بعد عیبد سرخابی، که از اداره میراث فرهنگی بوکان به مهاباد آمده بود، کنار رفت و در نوروز ١٤٠٠ جای خود را به "ناصر صدفی" داد تا به عنوان سرپرست جدید اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی وگردشگری مهاباد مشغول شود.

این حکم نیز چندی نپایید و 22 خرداد 1400 دوباره سکان میراث فرهنگی مهاباد جابه جا شد. اینبار "ایوب حاجی زاده" به عنوان رئیس اداره میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری شهرستان معارفه شده بود.

گفتنی است؛ واحد ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مهاباد با توجه به امتيازات و قابليت ها در سال ٩٤ به نمايندگي ارتقاء يافته و در سال ٩٥ با تاييد سازمان مديريت و برنامه ريزي كشور، به عنوان اداره ميراث فرهنگي، صنايع دستي و گردشگري مهاباد رسميت يافت.

شهرستان مهاباد با داشتن جاذبه هاي گردشگري و تاريخي فراوان يكي از قطب هاي مهم آذربايجان غربي در زمينه گردشگري به شمار مي رود. اما تغییرات پی در پی مدیریتی این اداره در یک سال و نیم اخیر عجیب به نظر می رسد.

کد خبر 22982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha