کتاب «مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران» منتشر شد

سرویس کردستان - رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان از چاپ و انتشار کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران از سوی حوزه هنری این استان خبر داد.

به گزارش کرد پرس، امین مرادی در جمع خبرنگاران گفت: کتاب پژوهشی با عنوان مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران تالیف آقایان شایان بهمن سلطانی و امیرحسین چیت سازیان از سوی حوزه هنری استان کردستان منتشر و روانه بازار شد.

وی اظهار کرد: این کتاب در راستای حمایت از کارهای پژوهشی و تحقیقاتی با موضوعات مرتبط با مسائل فرهنگ و هنر و در یک پروژه سه ساله، تالیف و خوشبختانه همزمان با ایام هفته کتاب منتشر و روانه بازار شده است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان افزود: حمایت از طرح های پژوهشی با محوریت مسائل فرهنگی و هنری یکی از اولویت های حوزه هنری در استان به شمار می رود و به همین دلیل انتظار داریم که شاهد مشارکت و همکاری همه پژوهشگران و محققان در این بخش باشیم.

مرادی با بیان اینکه کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران در 198 صحفه به دنبال معرفی جریان مسمو حاکم بر سینمای هالیوود است، ادامه داد: در این اثر 13 فیلم مخربی که بر علیه فرهنگ و تاریخ کشورمان توسط سینمای هالییوود تولید شده اند، مورد بررسی قرار گرفته اند.

وی با اشاره به اهمیت این اثر پژوهشی، یادآور شد: در این اثر همچنین معرفی کاملی از سینمای هالییوود و دیدگاه های مختلف حاکم بر این صنعت مورد بحث و بررسی قرار گرفته است.

رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان بیان کرد: مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران، از سوی انتشارات پرهیب و در شمارگان 2200 نسخه با قیمت هر نسخه 55 هزار تومان چاپ شده و در اختیار علاقمندان قرار گرفته است.

مرادی با گرامیداشت ایام هفته کتاب و کتابخوانی، گفت: تلاش در راستای ترویج کتابخوانی یکی از نیازهای لازم و ضروری در جامعه است.

وی با اشاره به فعالیت ها و برنامه های حوزه هنری انقلاب اسلامی استان کردستان در ایام هفته کتاب، اظهار کرد: چاپ و انتشار کتاب مواجهه سینمای آمریکا با فرهنگ و تاریخ ایران، برپایی نمایشگاه کتاب، کمک به راه اندازی کتابخانه در مناطق حاشیه و مدارس و همچنین عضوگیری رایگان در کتابخانه تخصصی هنر از جمله مهمترین برنامه های ما بوده است.

گفتنی است شایان بهمن سلطانی نویسنده این کتاب دارای مدرک کارشناسی ارشد پژوهش هنر از دانشگاه کاشان و متولد 1364 از روستای رزآب مریوان است.

وی تاکنون مقالات مختلفی در بخش های مرتبط با پژوهش هنر تالیف کرده و این کتاب به عنوان اولین اثر چاپی وی به شمار می رود که با همکاری امیر حسین چیت سازیان منتشر و روانه بازار شده است.

کد خبر 21434

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha