قیمت دارو به روز حساب می شود/نرخ روی جلد معیار نیست

سرویس کردستان- مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه با بیان اینکه قیمت دارو به روز است، از اینکه معیار نرخ داروها به روی جلد نیست و بلکه از سایت سازمان غذا و دارو روزانه گرفته می شود، گفت.

به گزارش خبرنگار کردپرس، قیمت دارو در داروخانه ها یکی از موارد مورد اعتراض شهروندان قروه ای است. موردی که شامل تفاوت قیمت درج شده روی جلد دارو با قیمت فاکتور داروخانه می شود. این تفاوت قیمتی باعث شده تا مردم به گران فروشی و نبود نظارت بر داروخانه های سطح شهر بپردازند و نسبت به آن واکنش های منفی گسترده ای داشته باشند. در این میان در برابر این اعتراضات متولیان امر موفق نشدند آن گونه که باید پاسخ گوی مردم بوده و توضیح لازم را جهت تنویر افکار عمومی بدهند.

در همین زمینه خبرنگار کردپرس در گفت و گویی اختصاصی پیگیر این اعتراضات از مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان قروه شد.

«فردین گوهری» در پاسخ به اعتراضاتی که نسبت به قیمت دارو می شود، چنین توضیح داد که «قيمت داروها در كل كشور براساس فاكتورهايی است كه توسط شركت های توزيع كننده دارو كه از سازمان غذا و دارو دارای مجوز هستند، محاسبه می شود.»

او سپس به این سؤال که چرا یک داروی واحد با یک شاخص تجاری در داروخانه ها با قیمت متفاوت به فروش می رسد؟ پاسخ داد که «اگر دارو از یک نوع و یک شرکت واحد باشد نباید تفاوتی در قیمت ها دیده شود اما اگر دارو یک نوع است منتهی از شرکت های مختلف، این تغییر قیمت ها وجود دارد در واقع باتوحه به اینکه هر داروخانه ای از کدام شرکت این دارو را خریداری می کند، قیمت آن متفاوت خواهد بود.»

«گوهری» همچنین در مورد تفاوت قیمت روی جلد دارو با قیمتی که فروخته می شود هم گفت «برای دارو قیمت به روز حساب می شود و قیمت درج شده روی جلد دارو چندان ملاک نیست و مردم باید براساس فاکتور خریدی که دریافت می نمایند قیمت را محاسبه نمایند.»

او سپس به گران فروشی و یا ارزان فروشی دارو اشاره کرد. «اگر دارویی گران تر یا ارزان تر از نرخ تعیین شده ای که روزانه در سایت سازمان غذا و دارو به روز رسانی می شود به فروش برسد آن داروخانه تخلف کرده و باید مورد بررسی قرار گیرد.»

به گفته «گوهری»در حال حاضر 14 داروخانه در سطح شهرستان قروه فعالیت دارند که از این تعداد یک داروخانه در شهر دلبران و یک مورد هم در شهر سریش آباد هستند./

* گفت و گو: زیبا امیدی فر

کد خبر 21422

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha