یک قهرمان المپیک، پای بساط میوه فروشی

سرویس کرمانشاه _ پخش تصویر مسعود رستگار مدال آور المپیک، پای بساط میوه فروشی، از رسانه‌ها و شبکه‌های تلویزیونی برای بسیاری شوکه کننده بود و طرح دوباره این پرسش همیشگی که چرا قدر قهرمانان خود را نمی دانیم و چرا از آن ها حمایت خاصی نمی شود.

خبرگزاری کردپرس _ تقریباً یک سال و نیم پیش بود که متوجه شدیم «مسعود رستگار» جودوکار کرمانشاهی تیم ملی کم شنوایان و ناشنوایان ایران، قهرمانی که مدال برنز المپیک، مدال طلای مسابقات آسیایی، مدال طلای لیگ برتر، چندین مدال طلای المپیاد و چندین مدال طلای مسابقات کشوری را در کارنامه حرفه ای خود دارد، بیکار است و برای امرار معاش خانواده و گذران هزینه های قهرمانی خودش پای چرخی نشسته و سیب زمینی و پیاز و گوجه می فروشد آن هم با درآمدی حدوداً روزانه 30 هزار تومان.

«مسعود رستگار» آن زمان از مسئولان ورزشی استان، استاندار، شهردار، اعضای شورای شهر و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی درخواست کرد تا به واسطۀ مدال هایی که گرفته و به خاطر اینکه بتواند این مدال ها را تکرار کند دست او را در جایی بند کنند و به او شغلی بدهند. اما متاسفانه پس از گذشت یک سال نیم، متوجه شدم که او هنوز به کار میوه فروشی مشغول است.

این قهرمان کرمانشاهی که طی ماهی که گذشت به همراه تیم ملی جودو ناشنوایان ایران به مسابقات جهانی رفت و همراه این تیم مقام سوم جهان را کسب کرد، دربارۀ اوضاع کارش به کردپرس گفت: «آن موقع از مسئولان خواستم به من یک شغل بدهند تا بتوانم به تمریناتم برسم و از عهدۀ هزینه های تمرینات و زندگی بربیایم اما متاسفانه نه کسی به من زنگ زد و نه کسی کارم را پیگری کرد و الان چندین سال است که میوه فروشی می کنم و درآمدم بسیار پایین است و کفاف زندگی و خرج ورزش قهرمانی را نمی دهد.»

متاسفانه سال هاست که جوانان بخصوص ورزشکاران و قهرمانان این شهر با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند و به سختی از عهدۀ مخارج زندگی به ویژه ورزش قهرمانی برمی آیند. امیدواریم مسئولان این استان تدبیری بیاندیشند و هر چه زودتر سایۀ شوم بیکاری را از سر این شهر و جوانانش بردارند.
لازم به ذکر است که مسعود رستگار، از سال 1390 تا به امروز فیکس تیم ملی جودو ناشنوایان ایران و دومین جودکار کرمانشاهی است که به تیم ملی جودو کم شنوایان و ناشنوایان ایران دعوت شده است.

گزارش: مریم قوی

کد خبر 21398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha