قرار وثیقه ۱۱ میلیارد تومانی برای دستگیر شدگان دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

سرویس آذربایجان غربی- مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی گفت: در موضوع دستگیری‌های اخیر در دانشگاه علوم پزشکی ارومیه برای افراد قرار وثیقه بین ۷ تا ۱۱ میلیارد تومان صادر شده است.

به گزارش کردپرس، به نقل از مهر؛ مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی ظهر سه شنبه در نشست با خبرنگاران تاکید بر امنیت موجود در مرزها استان با اشاره به گلایه و انتقاد مردم برخی محلات گفت: مردم هرگونه ناامنی از لحاظ توزیع مواد مخدر، ارازل و اوباش و مسائل امنیتی را بدون واسطه با شماره ۱۱۳ در میان بگذارند.

او تاکید کرد: با اشراف اطلاعاتی وتلاش سربازان گمنام از شمالی ترین نقطه تا جنوبی ترین نقطه آذربایجان غربی امن است و زمینه هرگونه سرمایه گذاری و جذب توریست در این استان آماده است.

او با تاکید بر اینکه نباید هیچ تردیدی در برخورد با مخلان امنیت و آرامش جامعه قائل شد، گفت: تهدید امنیتی فقط برون مرزی نیست، به طور قاطع اعلام می‌کنم که اجازه نفس کشیدن به تهدید کنندگان آرامش و معیشت مردم را نخواهیم داد و برای حفظ امنیت در جامعه کوشش خواهیم کرد.

انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در آذربایجان غربی

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: در هشت ماه سال جاری سربازان گمنام امام زمان موفق به کشف و انهدام باند جاعلان مدارک تحصیلی در مقطع دکترا (پزشکی) شدند که افراد دستگیری شده در مواردی اقدام به بازگشایی مطب و صدور نسخه می‌کردند.

او افزود: کشف شبکه معاملات صوری املاک و خودرو و جاعلان عناوین نیروی اطلاعاتی و منتسب به بیت رهبری، نهاد ریاست جمهوری و امنیتی، نظامی یکی دیگر از کشفیات اداره کل استان است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی در پاسخ به سوال خبرنگاران در موضوع دستگیری‌های اخیر در دانشگاه علوم پزشکی گفت: برای افراد قرار وثیقه بین ۷ تا ۱۱ میلیارد تومان صادر شده است.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی ضمن اشاره به صحبت‌های نماینده ولی فقیه در نماز جمعه هفته گذشته مبنی بر عدم دخالت نمایندگان در تغییر مدیران گفت: کار اصلی نمایندگان رسیدگی به موضوعات و دغدغه‌های مردم است و نباید برای عزل و نصب مدیران، استاندار یا فرمانداران را تحت فشار قرار دهند.

او در ادامه با اشاره به کاهش ۸۰ درصدی گروگانگیری در استان افزود: در ماه‌های گذشته در سه شهرستان شمالی استان باندهای گروگانگیر منهدم و یکی از سردسته‌های این باند در درگیری با سربازان گمنام، به هلاکت رسید.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی همچنین از انهدام بزرگترین شبکه قاچاق موبایل در شمال غرب کشور خبر داد و افزود: سربازان گمنام امام زمان (عج) در همین راستا ۳۶ هزار گوشی کشف و افرادی را که اقدام به سو استفاده از کد ملی افراد برای رجیستری گوشی‌های وارداتی می‌کردند را دستگیر کردند.

متلاشی شدن باند قاچاق انسان در آذربایجان غربی

او با بیان اینکه طی سال جاری از ۴۴ هزار هکتار زمین خواری در استان جلوگیری شده است، گفت: سربازان گمنام امام زمان (عج) توانستند در سه ماه گذشته چند باند گروگانگیر اتباع خارجی در استان را کشف و متلاشی کنند.

مدیرکل اطلاعات آذربایجان غربی افزود: طی این مدت ضربه سنگینی به باند قاچاق انسان و گروگانگیر و اخاذی از بابت گروگانگیری اتباع کشور افغانستان در چالدران وارد شده و یک تن نیز در این رابطه به هلاکت رسیده است.

او افزود: در پی دریافت ۳۰۰۰ شکایت از شهروندان در ارتباط با معاملات صوری بنگاه داران و املاکی‌ها با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) این باند متلاشی شد و ۲۰۰ معامله صوری و کلاهبرداری از شهروندان کشف شد.

کد خبر 21392

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha