مسرور بارزانی: باید همگان در عراق برای گذر از مرحله پسا انتخابات همکاری کنند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- نخست وزیر اقلیم کردستان در اجلاس دهوک، تاکید کرد که عراق در مرحله حساس پسا انتخابات قرار داشته و باید همگان در کشور برای گذر از این مرحله همکاری کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی کردستان 24، مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم کردستان در اجلس صلح و امنیت خاورمیانه در دهوک، با اشاره به اینکه منطقه و عراق در مرحله ای مهم و حساس به سر می برد گفت که باید در این اجلاس با بحث و تبادل نظر و آرا و ارائه سخنرانی ها بر نکات مهمی که بر منطقه تاثیرگذارند، تاکید شود.

وی اشاره کرد که به جز تحولات سیاسی، طبیعت و محیط زیست و شرایط اقلیمی نیز دچار تغییر شده و این تغییرات می تواند تاثیر بسیاری بر روابط میان کشورها و نیز روابط بین المللی داشته باشد.

بارزانی تاکید کرد که مشکل آب یکی از مشکلات اساسی در منطقه و جهان است که می تواند روابط میان کشورها را دستخوش تغییر سازد.

همچنین گفت که عراق در مرحله پسا انتخابات قرار دارد و باید با همکاری همه جریان ها از این مرحله گذر کرده و تغییراتی نیز در سطح منطقه در جریان است و هم پیمانی و گفتگوهای جدیدی میان کشورها صورت می گیرد و اقلیم نیز از هرگونه گفتگوی صلح آمیز برای رسیدن به راه حل های مناسب در منطقه حمایت می کند.

بارزانی ابراز امیدواری کرد که نتایج گفتگوها و تبادل آرا در این اجلاس جدی گرفته شده و در برنامه های کاری آینده قرار بگیرد.

کد خبر 21381

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha