هیات وزارت خارجه آمریکا قول کمک به حل مشکلات اقتصادی اداره خودگردان را داده است

عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق، گفت:هیات آمریکایی قول داد که تا پایان داعش با نیروهای سوریه دموکراتیک همکاری کند و همچنین در خصوص مشکلات اقتصادی در این منطقه به اداره خودگردان کمک نماید.

فتح‌الله حسینی، عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان کُردستان سوریه در اقلیم کُردستان عراق در گفت‌وگو با کُردپرس با اشاره به سفر اخیر هیاتی از وزارت امور خارجه آمریکا به کُردستان سوریه، اظهار کرد:سفر اخیر هیات بلندپایه وزارت امورخارجه آمریکا به کُردستان سوریه نشان داد که این ادعاهی ترکیه برای حمله به شمال سوریه تنها تبلیغات رسانه‌ای بیش نیست و در واقع هیچ توافقی با آمریکا برای حمله به نقاط جدیدی از کُردستان سوریه وجود ندارد.

وی ادامه داد:در عین حال این هیات با مقامات ترکیه‌ای نیز دیدار کرده‌اند و به آن‌ها گفته‌اند که نباید درگیری جدیدی با نیروهای سوریه دموکراتیک آغاز کنید و الان مرحله توافق و نشست سیاسی برای حل اختلافات است.

وی افزود:پیام بعدی این سفر این بود که باید واقعیت کُردستان سوریه پذیرفته شود و هیات آمریکایی قول داد که در خصوص مشکلات اقتصادی در این منطقه با اداره خودگردان همکاری کند.

این عضو دفتر نمایندگی اداره خودگردان تاکید کرد:هیات آمریکایی در این نشست بر ادامه همکاری با نیروهای سوریه دموکراتیک تا پایان داعش و پیدا شدن راه‌حل سیاسی برای بحران سوریه همکاری خواهد کرد.

فتح‌الله حسینی گفت:این اقدامات به نوبه خود اقدامات خوبی برای اداره خودگردان است و پیامی برای ترکیه مخابره کرد که دست از جنگ و درگیری‌بردارد.در سوی دیگر ما امیدواریم که روسیه نیز به دولت مرکزی فشار بیاورد تا مقدمات گفت‌وگو با دمشق فراهم شود و حل بحران‌ سوریه بسمت مسیر درستی حرکت کند.

کد خبر 21368

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha