سودجویی مشاوران املاک و افزایش بی رویه تخلفات ساختمانی در حاشیه پیرانشهر

سرویس آذربایجان غربی- در جلسه کارگروه ویژه جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز در شهرستان پیرانشهر بر برخورد جدی با عاملان تفکیک زمین های حاشیه شهر و ساخت و ساز های غیر مجاز در پیرانشهر تأکید شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ سید علی ترابی، فرماندار شهرستان پیرانشهر در این جلسه طی سخنانی با اشاره به گسترش ساخت و سازهای غیرقانونی، تخلفات ساختمانی و تعارض به کاربری های زراعی و باغی در پیرانشهر گفت: اعضای کارگروه در رسیدگی به تخلفات ساختمانی از همان ابتدای کار ورود پیدا کنند و از عوامل بازدارنده و ابزار قانون استفاده کنند و ادارات مرتبط و خدمات رسان هم با افزایش تعامل و همکاری با یکدیگر در جهت معرفی افراد متخلف با مستندات کامل به مراجع ذیصلاح اهتمام جدی داشته باشند.

وی با توجه به افزایش بی رویه تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای غیر مجاز در حاشیه شهر پیرانشهر و سودجویی دلالان و برخی از بنگاه داران؛ همکاری و حمایت دستگاه های قضائی و انتظامی را در برخورد با هرگونه تخلفات ساختمانی، ساخت و ساز و تعارض به کاربری های زراعی و باغی ضرورتی اساسی عنوان کرد.

ترابی ادامه داد: بخشداران، شهرداران و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای جلوگیری از پیشرفت ساخت و ساز غیرمجاز، نسبت به شناسایی زمین های قابل الحاق به محدوده و بازنگری طرح تفصیلی و هادی در راستای توسعه متوازن شهری و روستایی اقدام و مسیر ساخت و سازهای مجاز را هدایت نمایند.

مقام عالی شهرستان گفت: متأسفانه کسانی که نظم شهر را با تفکیک زمین های حاشیه شهر و ساخت و ساز های غیر مجاز بهم می زنند تنها به فکر منافع و مصلحت شخصی خود هستند لذا در راستای مطالبه حقوق عمومی شناسایی و برخورد با این افراد و همچنین بنگاه های معاملاتی که خرید و فروش زمین های غیر محدوده شهری را انجام می دهند، باید در اولویت کاری نهادهای ذیربط باشد.

گفتنی است؛ روند حاشیه نشینی در شهرستان پیرانشهر در سال های اخیر به یک معضل اجتماعی و شهرنشینی این شهر تبدیل شده و ساکنان این مناطق را به علت عدم برخورداری از خدمات شهرنشینی با مشکلات جدی همراه ساخته است.

همچنین تفکیک زمین های زراعی به قطعات کوچک و اعمال تغییرات کاربری آنها باعث کم رونق شدن بخش کشاورزی در این شهرستان شده است.

کد خبر 21350

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha