رفع معضل بیکاری از ورود بسیاری از پرونده ها به دستگاه قضا جلوگیری می کند

سرویس کردستان - رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: معضل بیکاری از دلایل عمده ورود پرونده به دادگستری است و اگر اشتغال مولد و واقعی برای جوانان ایجاد شود به همان اندازه از افزایش پرونده های قضایی در کشور جلوگیری می شود.

به گزارش کرد پرس، حجت الاسلام سیدحسین حسینی در راستای حمایت قضایی از تولید، از 2 کارخانه تولیدی واقع در شهرستان بیجار بازدید کرد و در حاشیه این بازدیدها گفت: ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری استان کردستان، پیگیر تمام مشکلات کارخانجات و شرکت‌های تولیدی استان بوده و در چارچوب قوانین و مقررات از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری می کند.

وی افزود : معضل بیکاری از دلایل عمده ورود پرونده به دادگستری است و اگر اشتغال مولد و واقعی برای جوانان ایجاد شود به همان اندازه از افزایش پرونده های قضایی در کشور جلوگیری خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان کردستان ادامه داد: دستگاه قضایی در سطح کلان و دادگستری های استان ها از هر اقدامی در راستای حمایت از تولید حمایت می کنند و بر اساس مقررات و قوانین از تعطیلی واحدهای تولیدی جلوگیری می کنند.

حجت الاسلام حسینی اظهار کرد: مشکلات پیش روی مجتمع فولاد بیجار گروس با حمایت های قضایی دادگستری استان برطرف شده و تعداد اشتغال این کارخانه تا یک ماه آینده از 65 نفر به 100 نفر افزایش پیدا خواهد کرد.

وی یادآور شد: در خصوص کشتارگاه طیور آمین فیروزه بیجار نیز با رفع موانع تولید توسط ستاد اقتصاد مقاومتی استان، هم اکنون 100 نفر به صورت مستقیم در این واحد مشغول بکار هستند و در آینده نزدیک این تعداد به 300 نفر خواهد رسید.

رئیس دستگاه قضایی استان کردستان بیان کرد: در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها، دادگستری استان اگر در جایی با سستی و اهمال مسئولی در زمینه رفع موانع تولید مواجه شود، در راستای دستورالعمل ترک فعل مدیران موضوع را با جدیت بررسی و با هیچ فردی در این زمینه مماشات نخواهد کرد.

کد خبر 21347

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha