موجودی پرونده های دادگستری بیجار مناسب است

سرویس کردستان - رئیس کل دادگستری استان کردستان گفت: وضعیت آمار موجودی پرونده های شعب دادگستری شهرستان بیجار مناسب است و این نشان می دهد قضات و کارکنان دستگاه قضایی وظایف خود را به خوبی انجام می دهند.

به گزارش کرد پذس، حجت الاسلامسیدحسین حسینی در دیدار با رئیس دادگستری، قضات و کارکنان شهرستان بیجار ضمن تاکید بر ضرورت رعایت سعه صدر در برخورد با ارباب رجوع، گفت: خدمت در دادگستری استان کردستان و رسیدگی به مشکلات مردم استان یک افتخار بزرگ است.

وی با تاکید بر لزوم دقت در برخورد مناسب با ارباب رجوع، اظهار کرد: خدمت در دادگستری بسیار حساس است و همکاران باید با توسل و توکل به خداوند خود را از لغزشهای احتمالی مصون داشته و در انجام وظایف خود کوتاهی نکنند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان وضعیت آمار موجودی پرونده های شعب دادگستری شهرستان بیجار را مناسب توصیف کرد و افزود: در شعب اجرای احکام کیفری و حقوقی با تراکم پرونده مواجه هستیم و می طلبد تا در کمترین زمان ممکن وضعیت این شعب سرو سامان یابد.

حجت الاسلام حسینی مجددا بر لزوم جلوگیری از اطاله دادرسی در محاکم قضایی استان تاکید کرد و ادامه داد: تکلیف پرونده های مُسن و قدیمی باید روشن شود و قضات باید با حساسیت بیشتری این موضوع را دنبال کنند.

وی یادآور شد: قوه قضاییه جدا از حاکمیت نیست و در مسایل اجتماعی ورود کرده و باید روسای دادگستری و دادستان های شهرستان های استان در جلسات مستمر و منظم با ائمه جماعات، فرمانداران و شهرداران شرکت کرده و به دنبال حل مشکلات مردم باشند.

رئیس کل دادگستری استان کردستان در بخش دیگری از سخنان خود از کسب رتبه نخست دادگستری استان کردستان در بحث کاهش جمعیت کیفری زندان ها در سطح کشور ابراز خشنودی کرد و ضمن تشکر از زحمات کارکنان دادگستری استان، بیان کرد: اقدامات خوبی در دادگستری استان در حوزه های مختلف از جمله کاهش موجودی و شعب نامتعارف، کاهش متوسط زمان رسیدگی و بایگانی راکد و ... انجام شده، هر چند که هنوز به وضعیت مطلوب نرسیده ایم و از این رو لازم است همکاران قضایی و اداری با تلاش و اقدامات جهادی وضعیت دادگستری استان را ارتقا و بهبود بخشند.

کد خبر 21346

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha