استقرار جنگنده های سوخو 35 روسیه در فرودگاه قامیشلی

سرویس جهان- نشریه وار زون ادعا کرد چهار فروند جنگنده سوخو 35 متلعق به ارتش روسیه، در آستانه حمله نظامی ترکیه به کردهای سوریه، در فرودگاه قامیشلی تحت کنترل نیروهای کرد سوریه استقرار یافته است.

به گزارش کردپرس، نشریه تخصی جنگ به نام «وار زون» یا منطقه جنگی، گزارش داد روسیه چهار فروند جنگنده سوخو 35 را در آستانه حمله نظامی ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه، در فرودگاه قامیشلی مستقر کرده است. بر اساس این گزارش، این اولین بار است که تجهیزات جنگی سنگین روسیه، در نزدکی محل استقرار نیروهای آمریکایی مستقر می شود.

این نشریه نظامی یکی از دلایل استقرار بی سابقه جنگنده های یشرفته روسیه در فرودگاه قامیشلی را تمرکز روسیه بر توسعه حضور نظامی خود در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه دانسته است.

بر اساس عکسی ماهواره ای که توسط این نشریه منتشر شده، حداقل یکی از این جنگنده ها به همراه چهار فروند هیلکوپتر در این فرودگاه دیده می شود.

منابعی هم به تلویزیون المیادین گفته اند که این جنگنده ها روز پنج شنبه در این منطقه ستقر شده، چند پرواز شناسایی انجام داده و حضور نامحدودی در این منطقه خواهند داشت.

نیکولاس هراس، تحلیلگر مسائل خاورمیانه درباره انتشار این تصاویر در توییتر خود نوشت: فرودگاه قامیشلی با آن که اخبار زیادی درباره آن منتششر نمی شود اما از مهمترین تاسیسات نظامی در سوریه است. البته اهمیت آن در موقعیت ژئواستراتژیک این فرودگاه است. این اتفاق آغاز مسیر طولانی روسیه در تحت فشار قرار دادن حضور نظامی آمریکا در سوریه است.

در حالی که برخی استقرار این جنگده های روسی در فرودگاه قامیشلی را به احتمال عملیات نظامی ترکیه علیه کردها ربط می دهند نشریه وار زون نوشت: این مسئله ممکن است به دلیل اسکورت مقامات ارشد روسی باشد که در سوریه اتفاقی معمولی محسوب می شود.البته می تواند نشانه حالتی اضطراری باشد. همچنین ممکن است نشانه تلاش روسیه برای استقرار دائمی نیرو و تجهیزات در این فرودگاه باشد.

این نشریه با اشاره به این که آمریکا با داشتن 900 نیروی نظامی در شمال سوریه و در اختیار داشتن چند پایگاه نظامی، برخی از این پایگاه ها را برای استفاده برخی هواپیماهای خود بهینه سازی کرده است، استقرار جنگنده های روسی در قامشیلی را آغاز رقابت مسکو با واشنگتن در شمال سوریه دانسته است.

نشریه زمان الوصل نیز به نقل از منابع خود از انتقال چهار فروند جنگنده سوخو 35 روسیه از پایگاه نظامی حمیمم در غرب سوریه به فرودگاه قامیشلی خبر داده و گفته است این اولین بار است که روسیه تجهیزات نظامی سنگین در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه بعد از تحولات سال 2019 در شمال سوریه مستقر می کند. این نشریه هم این تحول را به عملیات نظامی قریب الوقوع ترکیه علیه کردهای سوریه مرتبط دانسته است.

وارن زون با اشاره به استقرار نیروهای روسی در مناطق تحت کنترل کردهای سرویه بعد از توافقات سال 2019 نوشت: روسیه از آن زمان در نوار شمالی سوریه همراه با نیروهای ترکیه به گشت زنی پرداخته و تلاش کرده است در رقابت با آمریکا، حضور نظامی خود را در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه افزایش دهد.

کد خبر 20099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha