واکنش ترکیه به انتقاد چین از نقض حقوق بشر در عملیات نظامی سوریه

سرویس ترکیه – نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل به اظهارات نمایندگی چین در انتقاد از نقض حقوق بشر توسط ترکیه در شمال سوریه واکنش نشان داد.

به گزارش کردپرس، پس از آن که نمایندگی چین در سازمان ملل متحد از نقض حقوق بشر توسط ترکیه در شمال سوریه و در اقدامات نظامی این کشور علیه مدیریت خودگردان شمال و شرق سوریه انتقاد کرد، نمایندگی ترکیه در این سازمان به تندی واکنش نشان داد.

به نوشتۀ خبرگزاری دولتی ترکیه، آناتولی، فریدون سینیرلی‌اوغلو، نماینده دائم ترکیه در سازمان ملل متحد در پاسخ به فراخوان چین از ترکیه برای «رعایت حقوق بشر در سوریه» گفت: «ما از کسانی که حقوق بشر وقوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند، درس نخواهیم گرفت.»

جنگ شوانگ، معاون نمایندگی دائم چین در سازمان ملل طی سخنانی در نشست شورای امنیت این سازمان با موضوع «سوریه»، ترکیه را «مسئول کاهش سطح آب در رود فرات و قطع آب در تاسیسات آب علوک سوریه» دانست و از ترکیه خواست در سوریه حقوق بشر را رعایت کند.

سینیرلی‌اوغلو نیز در واکنش به این اظهارات گفت: «ما از کسانی که حقوق بشر و قوانین بین‌المللی را نقض می‌کنند، درس نخواهیم گرفت.»

کشور چین خود به خاطر نقض حقوق انسانی مسلمانان اویغور در منطقه خودمختار سین کیانگ مورد انتقاد قرار گرفته است. اظهارات سینیرلی اوغلو به این موضوع اشاره دارد، اما این در حالی است که ترکیه موضع گیری چشم گیری در این رابطه نداشته است.

نماینده ترکیه در سازمان ملل گروه کرد یگان های مدافع خلق (YPG) را عامل بی‌ثباتی در منطقه دانست و ادعا کرد که به غیرنظامیان و ترکیه حمله می‌کند. او YPG را به حملاتی در عفرین متهم کرد که گروه های دیگری مسئولیت آنها را پذیرفته اند.

کد خبر 20084

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha