جنجال در فستیوال سینمایی به خاطر دفاع از دمیرتاش

سرویس ترکیه - نهال یالچین برنده جایزه بهترین بازیگر زن به دلیل حمایت از دمیرتاش، در اختتامیه فستیوال فیلم مورد اهانت قرار گرفت و وادار به سکوت شد.

به گزارش کردپرس، تامر قاراداغلی بازیگر طرفدار حکومت ترکیه، در جشنواره بین المللی فیلم پرتقال طلایی، زن بازیگری را که پیشتر از آزادی صلاح الدین دمیرتاش رئیس پیشین حزب دموکراتیک خلق ها (HDP) حمایت کرده بود، وادار به سکوت کرد.

نهال یالچین برای بازی در فیلم «زحل» برنده تندیس بهترین بازیگر زن شد. او در حین ابراز تشکر از عوامل فیلم از سوی تامر قاراداغلی بازیگر مردی که قرار بود جایزه او را بدهد، با رفتاری توهین آمیز وادار به سکوت شد. یالچین از قاراداغی پرسید «آیا شما به من می گویید ساکت شوم؟...» پس از آن یالچین با گفتن جمله «کنوانسیون استانبول ما را زنده نگه می دارد.» به سخنان خود پایان داد و باز هم از سوی قاراداغلی که پشت سر وی ایستاده بود با ایما و اشاره مورد توهین واقع شد.

رفتار قاراداغلی با یالچین با انتقادات گسترده ای از سوی هنرمندان و رسانه ها مواجه شد. تا جایی که عوامل یک برنامه زنده با او تماس گرفته و دلیل رفتار توهین آمیز او برای ساکت کردن یالچین را جویا شدند. قاراداغلی گفت: «این خانم در صفحات مجازی خود از آزادی صلاح الدین دمیرتاش دفاع کرده است...»

پس از این دولت باغچه لی رئیس حزب حرکت ملی (MHP) در تماس با تامر قاراداغلی از رفتار او تشکر کرد و گفت: «ایستادگی تامر قاراداغلی در برابر گروه های تروریستی و دفاع او از همبستگی و یکپارچگی کشور رفتاری شجاعانه است و قاراداغلی نباید تنها بماند.»

تامر قاراداغلی بازیگر ترک 54 ساله اهل آنکارا، پیش از این نیز در سخنانی در زمان درگیری های آذربایجان گفته بود که اگر لازم باشد برای جنگ به آذربایجان خواهد رفت.

کد خبر 18983

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha