طرح جهش تولید اقدامی مناسب در جهت خانه دار شدن افراد فاقد مسکن است

سرویس کردستان - معاون امور عمرانی استاندار کردستان گفت: قانون طرح جهش تولید مسکن ۲ هفته پیش توسط دولت ابلاغ شد که طی آن به مدت 4 سال، هر سال یک میلیون واحد مسکن در کشور ساخته می شود و سهم استان ها نیز در این طرح مشخص شده است.

به گزارش کرد پرس، شهرام ملکی شامگاه شنبه در جلسه شورای مسکن کردستان که با محوریت ۲ طرح اقدام ملی مسکن و جهش تولید مسکن برگزار شد، با اشاره به اینکه طرح جهش تولید اقدامی مناسب در جهت خانه دار افراد فاقد مسکن است، گفت: تامین مسکن نیاز اصلی اقشار مختلف جامعه است که همه باید برای اجرای این طرح در استان تلاش و همکاری لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه منابع این طرح از محل صندوق ملی مسکن تامین می‌شود، افزود: همه بانک‌ها و موسسات مالی نیز مکلف شده اند که ۲۰ درصد از کل منابع خود را برای پرداخت تسهیلات به متقاضیان این طرح اختصاص دهند و بازپرداخت تسهیلات نیز ۲۰ ساله است.

۹۶ هزار و ۵۹۶ واحد، سهم کردستان در طرح جهش تولید مسکن

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان نیز در این جلسه اظهار کرد: در قالب طرح جهش تولید مسکن باید ۹۶ هزار و ۵۹۶ واحد مسکن طی چهار آینده در استان احداث و تحویل افراد متقاضی شود که سهم امسال استان ۲۴ هزار و ۱۴۹ واحد است.

عرفان مرادی به طرح اقدام ملی مسکن نیز اشاره و ادامه داد: در قالب این طرح ۱۱ هزار و ۷۴۵ واحد مسکن برای کردستان تعریف شده است که ۲۲ هزار و ۷۵۱ نفر در همه شهرستان‌های استان برای آن ثبت نام کردند.

وی یادآور شد: در مجموع ۱۲ هزار و ۲۴۴ نفر دارای شرایط لازم برای دریافت مسکن طرح اقدام ملی هستند که تاکنون سه هزار و ۷۷۴ واحد زمین برای آنها تخصیص یافته است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان با اشاره به اینکه تاکنون در استان ۲ هزار و ۳۹۶ واحد به پروژه‌ها معرفی شده اند، بیان کرد: ۳۳۱ هکتار زمین برای طرح اقدام ملی مسکن در استان در نظر گرفته شده است.

دولت اهتمام جدی برای تامین مسکن افراد کم درآمد دارد

مدیرکل بازرسی کردستان نیز در این جلسه گفت: دولت اهتمام جدی برای ساخت و تولید مسکن برای اقشار کم درآمد را دارد که نیاز هست همه ارکان جامعه برای تحقق این امر تلاش کنند.

عیسی هواسی، تامین زمین موردنیاز برای اجرای طرح جهش تولید مسکن را امری بسیار حائز اهمیت برشمرد و افزود: در صورتی که دستگاه‌های دولتی اراضی مازاد دارای شرایط لازم طرح جهش تولید مسکن را دارند ضروری است که مدیران آنها برای اجرای این طرح واگذار کنند.

وی انجام مطالعات دقیق و طراحی و ایجاد زیرساخت‌های لازم، تامین اعتبارات و تسهیلات و ساخت مسکن براساس ذائقه مردم را از دیگر نکاتی برشمرد که لازم است در اجرای طرح جهش تولید مسکن مورد توجه قرار بگیرد.

کد خبر 18338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha