آمریکا از اقلیم کردستان و مناطق تحت کنترل کردهای سوریه خارج نمی شود

سرویس جهان- رابرت فورد می گوید دلایل زیادی وجود دارد که مانع از خروج آمریکا از مناطق کردنشین سوریه و عراق و در نتیجه تکرار  حادثه افغانستان در عراق و سوریه می شود.

به گزارش کردپرس، رابرت فورد، سفیر سابق آمریکا در سوریه و کارشناس موسسه خاورمیانه در واشنگتن، احتمال تکرار شدن خروج یکباره آمریکا در افغانستان را در دو کشور عراق و سوریه رد کرده است.

او در یادداشتی که در بخش انگلیسی روزنامه الشرق الاوسط منتشر شده، تاکید کرده است ماموریت کنونی آمریکا در مناطق تحت کنترل کردهای سوریه باعث می شود آمریکا به خروج کامل از عراق و سوریه فکر نکند. رابرت فورد استدلال کرده است که آمریکا برای مقابله با داعش به همراه نیروهای کرد سوریه به انتقال تجهیزات فراوان نیاز دارد که تنها از طریق اقلیم کردستان عراق میسر است. از طرفی ماموریت آمریکا در مقابله با داعش در سوریه به همراه نیروهای کرد به پایان نرسیده است.

او همچنین با اشاره به مخالفت تعداد زیادی از مقامات آمریکا با خروج نیروهای آمریکا از مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در سال 2019 به دستور دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا تاکید کرده است تصمیم آمریکا به خروج از مناطق تحت کنترل نیروهای کرد سوریه در دولت جو بایدن با مخالفت های سرسختانه تری مواجه خواهد شد.

سفیر سابق آمریکا در سوریه همچنین اشاره کرده است که کردها اکنون در واشنگتن از لابی حامی خود برخوردار هستند که در این مسئله نیز می تواند حامی کردها در عراق و سوریه باشد.

او همچنین یادآوری کرده است که خروج آمریکا از سوریه می تواند به نفع برخی کشورهای رقیب واشنگتن مانند روسیه تمام شود. این مسئله باعث می شود که آمریکا در حال حاضر به دنبال خروج از سوریه نباشد.

کد خبر 16350

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha