کرمانشاه میزبان اولین رویداد بین المللی استارتاپ با رویکرد کشاورزی

سرویس کرمانشاه _ مدیر مرکز استارتاپ استان کرمانشاه از برگزاری رویداد بین المللی استارتاپی با رویکرد کشاورزی و‌ مبتنی بر فناوری های جدید در اواخر مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار کردپرس؛ مهدی طلایی اظهار کرد: هرچند شرایط ویژه و‌ پتانسیل بالایی در استان کرمانشاه در حوزه کشاورزی وجود دارد؛ اما همچنان کشاورزی استان مسیر زیادی را برای حرکت به سمت فناوری و گذار از شرایط سنتی، پیش روی دارد، بر اساس مطالعات انجام شده و همچنین بررسی نیازهای استان در حوزه کشاورزی، عزم جدی برای برگزاری رویداد استارتاپ با رویکرد کشاورزی شکل گرفت، در نهایت پس از تقاضا و حمایت بخش خصوصی استان برای برگزاری این رویداد، مرکز استارتاپ‌ با برگزاری جلسات مختلف با شرکای کلیدی و حامیان اصلی، برگزاری این روبداد را بصورت کاربردی و فناوری محور در دستور کار قرار داد.

وی افزود: این رویداد با موضوع و محوریت کشاورزی، اواخر مهرماه به همت مرکز استارتاپ،دانشگاه رازی، مدیریت ترویج جهاد کشاورزی استان، پارک علم و فناوری، بخش خصوصی و سایر نهادهای دولتی برگزار خواهد.

طلایی با اشاره به اینکه هر رویداد می‌تواند مانند یک شوک درحوزه تخصصی خود عمل کند گفت:رویداد های استارتاپی فرصت مناسبی برای جوانان و ایده پردازان است که ایده های آنها دیده شده و طرح های خود را با جذب سرمایه گذار، اجرایی کنند.

وی تصریح کرد: این رویداد با توجه به موضوع آن و محورهایی که برای آن در نظر گرفته شده است در پنج روز به صورت چرخشی در مکان های مختلف برگزار خواهد شد. تمرکز آن بر ایده‌پردازی،خلاقیت، جذب سرمایه، اعتبارسنجی ایده ها، مدل کسب و‌کار و … است. در نهایت پس از داوری در روز آخر Demo day) از استارتاپ ها بصورت مادی و معنوی حمایت خواهیم کرد.

مدیر مرکز استارتاپ استان کرمانشاه در پایان ابراز امیدواری کرد که این رویداد گام مثبتی در جهت پیشرفت و‌توسعه هرچه بیشتر کشاورزی استان و حرکت کرمانشاه به سمت کشاورزی فناور محور ‌باشد.

به زودی اطلاعات تکمیلی، راه‌های ارتباطی علاقمندان جهت ارائه ایده و سایر موضوعات کلیدی از جمله پوستر جدید رویداد، رونمایی خواهد شد.

کد خبر 16344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha