ارومیه صاحب اولین واحد تولید کننده پیچ های ارتودنسی در ایران شد

سرویس آذربایجان غربی- معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی آذربایجان غربی گفت: اولین تولید کننده پیچ های ارتودنسی در ایران و اولین تولید کننده ایمپلنت های دندانی در شمال غرب کشور در ارومیه افتتاح شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از وب دا؛ دکتر غفارزاده افزود: با توجه به اینکه این خط تولیدی از جمله اقلام مصرفی هایتک در دندانپزشکی محسوب می شود برای آغاز به تولید این خطوط، همکاران ما در حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی زحمات فراوان جهت تسهیل و تسریع صدور مجوزهای قانونی انجام داده اند.

او ادامه داد: معاونت غذا و دارو و به تبع آن حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی به دنبال اخذ یا تفویض اختیار صدور مجوزهای تولیدی بوده و در حال حاضر تعداد قابل توجهی مجوز توسط حوزه تجهیزات و ملزومات پزشکی در داخل استان صادر شده است .

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان گفت: خوشبختانه همکاران ما در حوزه مدیریت تجهیزات پزشکی دانش لازم و تسلط کافی به لحاظ فنی و کارشناسی برای تمامی واحدهای تولیدی از ماسک گرفته تا واحدهای هایتک مثل تولید پیچ های ایمپلنت های ارتودنسی،ایمپلنت های دندان و یا ستون فقرات و ...را دارا هستند .

دکتر غفارزاده تصریح کرد: در طول سال های گذشته بسیار ی از تولید کنندگان به جهت طولانی شدن فرایند اخذ مجوزهای لازم برای تولید ابراز نارضایتی و ناراحتی می کردند در حالی که در حال حاضر فرایند تفویض و صدور مجوزهای لازم توسط خود معاونت انجام می شود که باعث کوتاه شدن فرایند اداری می گردد .

او در پایان بیان کرد: هم اکنون واردات مواد اولیه در این صنایع در اختیار سازمان غذا و دارو و اداره کل تجهیزات و ملزومات پزشکی است و امیدواریم با گرفتن تفیض اختیارات به استان تولید کنندگان راحت بتوانند مواد اولیه خود را دریافت و چرخ تولید شکوفا شود./

کد خبر 16340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha