بافل طالبانی: خواستار خروج لاهور شیخ جنگی از اقلیم کردستان نشدە ام و پیشنهاد خود وی بودە است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس حزب اتحادیە میهنی کردستان، تاکید کرد کە وی بە هیچ عنوان خواستار خروج لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک سابق حزب از اقلیم کردستان نشدە و خود لاهور پیشنهاد کردە کە شورای رهبری اتحادیە میهنی از وی بخواهد اقلیم را ترک کند.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری و تحلیلی شارپرس، بافل طالبانی در نشستی خبری با خبرنگاران به اختلافات و مشکلات اخیر میان خود و لاهور شیخ جنگی رئیس مشترک سابق اتحادیه میهنی و اتهام زنی به لاهور شیخ جنگی درباره اینکه تلاش کرده بافل طالبانی را مسموم کند، اشاره و تاکید کرد که به شدت مسموم شده است.

رئیس حزب اتحادیه میهنی تاکید کرد:" مدارک مربوط به اینکه عمدا به من زهر خورانده شده موجود است و پزشکان از زنده ماندنم علیرغم اینکه به شدت با زهر مسموم شده ام، ابراز شگفتی کردند اما من همیشه ورزش می کنم و با توان دفاعی بدن خود توانستم بر اثرات زهر فائق آیم."

وی اشاره کرده که نتایج معاینات و آزمایشاتی که از سوی پزشکان داخلی در اقلیم و پزشکان روسی، بر روی وی انجام شده و مسموم شدنش را اثبات می کند، موجود است و چند مدرک ویدئویی نیز در این رابطه در دست دارد.

بافل طالبانی تکذیب کرد که خواستار خروج لاهور شیخ جنگی از اقلیم کردستان شده باشد و گفت: من نگفته ام که لاهور شیخ جنگی از اقلیم خارج شود، بلکه خود وی پیشنهاد کرده که از طریق شورای رهبری اتحادیه میهنی از او درخواست شود که اقلیم را ترک کند و من اعلام کرده ام اگر از اقلیم خارج نمی شود، باید در جای خود نشسته و سکوت اختیار کند."

همچنین در خصوص تعطیلی رسانه های وابسته به لاهور شیخ جنگی نیز گفت که هیچ یک از کارمندان و خبرنگاران این رسانه ها با هیچ نوع از آزار و اذیت و یا ضرب و شتمی مواجه نشده و فقط از کار کردن آنان جلوگیری به عمل آمده، زیرا این رسانه ها با استفاده از درآمد و پول حزب تاسیس شده اند.

وی رسانه های وابسته به لاهور شیخ جنگی را متهم ساخت که برای جاسوسی از رهبران سیاسی و برخی شخصیت ها در اقلیم ایجاد شده و مدارک کامل مربوط به این جاسوسی ها نیز موجود است.

اظهارات بافل طالبانی در حالی است که در روزهای گذشته نشستی میان وی و لاهور شیخ جنگی با میانجی گری آمریکایی ها و شخصیت های سیاسی و نظامی کرد سوریه؛ برای رفع تنش های میان آنان برگزار شد.

طی هفته های گذشته تنش های شدیدی میان بافل طالبانی و لاهور شیخ جنگی روی داده و بافل طالبانی به همراه برادر خود قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم، علیرغم مخالفت های شدید لاهور شیخ جنگی و به صورت تک جانبه، با استفاده از نیروهای مسلح تحت فرمان خود، اقدام به برکناری افراد نزدیک به شیخ جنگی از فرماندهی دستگاه اطلاعاتی و سازمان ضد ترور حزب کرد و اصرار لاهور شیخ جنگی برای لغو این تصمیمات بی نتیجه بوده و افراد جدید در این مناصب طی مراسمی با حضور بافل و قباد آغاز به کار کردند.

همچنین بافل طالبانی، لاهور شیخ جنگی پسر عموی خود را متهم کرد که از اختیارات خود و نیروهای اتحادیه میهنی سوءاستفاده کرده و دچار فساد مالی و درگیر شدن در قاچاق شده و در نهایت اختیارات لاهور شیخ جنگی با رای اعضای دفتر سیاسی اتحادیه میهنی به نفع بافل طالبانی لغو شد.

از سوی دیگر دفتر سیاسی حزب طی اطلاعیه ای اعلام کرد که اتحادیه میهنی تصمیم گرفته لاهور شیخ جنگی تا پایان انتخابات مجلس عراق، از اقلیم کردستان خارج شود و 98 عضو شورای رهبری نیز تصمیم خروج لاهور شیخ جنگی را امضا کرده اند.

کد خبر 16338

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha