حکومت به آتش می کشد و مائیم که می سوزیم

سرویس ترکیه - انجمن زنان علوی ترکیه با انتشار بیانیه ای به سوزاندن جنگل های کردستان ترکیه توسط حکومت این کشور واکنش نشان دادند.

به گزارش کردپرس، انجمن زنان علوی ترکیه، در واکنش به آتش سوزی های اخیر در جنگل های کردستان ترکیه مانند درسیم، بینگل و بیتلیس، با صدور بیانیه ای، حکومت ترکیه را در ایجاد آتش سوزی های عمدی گناه کار دانست و آن را ستمکار خواند.

در این بیانه که در سایت آژانس خبری Pirha منتشر شده، آمده است:

«طبیعت و جنگل های مان جلوی دیدگان ما در حال خاکستر شدن هستند. نه تنها طبیعت بلکه به همراه آن یک زندگی کامل به محاق می رود!

ما زنان علوی، سیزده روز است که هر کداممان به جای درخت ها دلمان، جانمان در حال سوختن است... حکومت به آتش می کشد و مائیم که داریم می سوزیم، و حکومت بی آنکه دلش بسوزد همچنان به آتش زدن ادامه می دهد، به آتش کشیدن هزاران حیوان و حشره، هزاران جان.

آنچه می سوزد درخت نیست، گذشته و آینده ماست که دارد می سوزد، ما هستیم که داریم خاکستر می شویم. آنچه که می سوزد سرزمین ما، جایگاه خضر و زیارتگاه هایمان است. تاریخ ما است که به سان 1937 دارد می سوزد. مائیم که باید نابود شویم.

آنها می خواهند که نغمه ای در وادی های ما به گوش نرسد، و پرنده ای دیگر زیر آواز نزند، و هیچ گلی دیگر فضای جنگل هایمان را عطرآگین نکند. این اندیشه ظلمانی آنهاست، که نگاهشان مانند بوف کور است، دلشان از سنگ خاراست.

آتشی که در جنگل های ما به راه افتاده، به عمد خاموش نمی شود. آن فکری که نمی خواهد این آتش خاموش شود، از ریشه هایی تغذیه می کند که آینده را خاموش خواهد کرد. چه ستمکار است آنکه بمب می بارد، گاز (شیمیایی) بر سر مردم می ریزد، و به فرداها ظلم می کند؛ زمین را، آسمان را برهوت می کند! نه خاکی باقی می گذارد، نه آبی، نه درختی، و نه نفسی! ما به عنوان زنان علوی، سوگندی داریم: نه از باورمان و نه از طبیعتمان دست نخواهیم شست.

به کوری چشم شما نفس خواهیم کشید! به کوری چشمتان فرداهایمان را پر از جوانه خواهیم کرد. حقیقت همیشه روی زبانمان خواهد بود.»

کد خبر 16330

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha