تشکیل کمیته قضایی برای تحقیق درباره حوادث خونین ذی‌قار

سرویس عراق و اقلیم کردستان - شورای عالی قضایی عراق یک کمیته حقیقت یاب سه نفره را برای انجام تحقیقات فوری در رابطه با حوادث اخیر استان ذی قار تشکیل داد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، قاضی عبدالستار بیرقدار، سخنگوی شورای عالی قضایی این کشور پیش از ظهر امروز (جمعه) با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این شورا یک کمیته حقیقت یاب را برای انجام تحقیقات فوری در رابطه با عملیات قتل تظاهرکنندگان معترض در استان ذی قار طی دو روز گذشته تشکیل داده است.

قاضی بیرقدار در بیانیه خود در این باره تاکید کرده که کمیته حقیقت یاب برای تحقیق در رابطه با حوادث خونین اخیر استان ذی قار در جنوب عراق، از سه معاون رئیس دادگاه تجدید نظر این استان تشکیل شده است.

این در حالی است که عادل عبدالحسین الدخیلی، استاندار ذی قار نیز شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه ای خطاب به مردم این استان، استعفای خود را در اعتراض به حوادث اخیر اعلام کرده و خواهان انجام تحقیقات فوری در رابطه با این حوادث خونین شد.

لازم به ذکر است که برخی گزارش های خبری از کشته شدن دست کم 25 معترض و زخمی شدن نزدیک به 250 تن دیگر در جریان حوادث خونین اخیر در شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار حکایت دارند.

کد خبر 158550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha