استعفای استاندار ذی‌قار در اعتراض به پنج‌شنبه خونین این استان

سرویس عراق و اقلیم کردستان - استاندار ذی قار در اعتراض به حوادث اخیر این استان، از منصب خود استعفا داد و خواهان انجام تحقیقات فوری در رابطه با این حوادث شد.

به گزارش کردپرس به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، عادل عبدالحسین الدخیلی، استاندار ذی قار در جنوب این کشور شامگاه پنج شنبه با صدور بیانیه ای خطاب به مردم این استان که گفته می شود شاهد یک روز خونین بوده، استعفای خود را در اعتراض به حوادث اخیر اعلام کرد.

الدخیلی در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که از زمان آغاز فعالیت به عنوان استاندار ذی قار در اواخر ماه آگوست گذشته تاکنون در راستای خدمت رسانی به شهروندان این استان تلاش کرده و حفاظت از جان و منافع آنها را در راس اولویت های خود قرار داده، خاطر نشان ساخت که از آغاز اعتراضات مسالمت آمیز اخیر در عراق نیز موضع خود در پشتیبانی از معترضان ذی قار و خواسته های مشروع آنها در برخورداری از زندگی شرافتمندانه و عدال اجتماعی را به وضوح و صراحت اعلام کرده است.

استاندار ذی قار با بیان این که در راستای انجام وظیفه خود، از هیچ تلاشی برای رساندن صدای شهروندان این استان به گوش نهادهای ذی ربط دریغ نکرده و با وجود این که گوش شنوایی پیدا نشده، به کار خود ادامه داده و از تعهد خود در قبال آنها شانه خالی نکرده، اعلام کرد که استان ذی قار روز پنج شنبه شاهد یک روز خونین و رویدادهای تاسف آوری بوده که در جریان آن ده ها تن از شهروندان به دست نیروهایی از خارج استان کشته و زخمی شدند.

الدخیلی ضمن اعلام این که دولت محلی ذی قار در جریان حضور و ماموریت نیروهای مذکور قرار نگرفته، خاطر نشان ساخت که به عنوان شهروندان و مدافعان این استان نمی توانند در برابر این مسئله و این اقدام غیر قانونی سکوت کنند و در همین راستا نیز بر لزوم افشای جزئیات آن چه روی داد و بازخواست و مجازات عاملان آن تاکید کرده است.

استاندار ذی قار در ادامه نیز ضمن تاکید بر این که در این شرایط استثنایی، در اعتراض به آن چه در این استان روی داد و برای بیان عدم مسئولیت دولت محلی در رابطه با آن، استعفای خود را اعلام می کند، بار دیگر خواهان انجام تحقیقات فوری فراگیر و گسترده برای افشای همه جزئیات حوادث خونین روز پنج شنبه شد.

لازم به ذکر است که پیشتر برخی گزارش های خبری از کشته شدن دست کم 25 معترض و زخمی شدن نزدیک به 250 تن دیگر در جریان حوادث خونین روز پنج شنبه در شهر ناصریه، مرکز استان ذی قار حکایت داشتند و در واکنش به این مسئله نیز الدخیلی در این استان سه روز عزای عمومی اعلام کرده بود.

کد خبر 158547

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha