پنجمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا در خوی برگزار می شود

سرویس آذربایجان غربی- رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان خوی گفت: پنجمین همایش بین‌المللی شمس و مولانا ۷ و ۸ مهرماه سال جاری با حضور علاقمندان و میهمانان در شهرستان خوی برگزار می‌شود.

به گزارش کردپرس، عزیز میرزایی، با اعلام این خبر اظهار کرد: این همایش به همت مدیریت شهری شهرستان، پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و مؤسسۀ تولیت آرامگاه شمس تبریزی و با همکاری شهرداری، شورای شهر و معاونت استانداری و فرمانداری ویژه شهرستان خوی برگزار خواهد شد.

او افزود: علاوه بر دانشگاه‌ها و مراکز علمی و فرهنگی داخلی، کمیسیون ملی یونسکو،پژوهشگاه میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری کشور، مرکز اسناد فرهنگی آسیا، کمیتۀ ملی ایکوم ایران و همچنین مراکز اداری، علمی و فرهنگی و اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان غربی نیز در برگزاری این همایش مشارکت دارند.

میرزایی تصریح کرد: شمس و مولانا از منظر پژوهش های ادبی و عرفانی، شمس و مولانا از منظر پژوهش های میان رشته ای از جمله محورهای مهم این همایش بین المللی است.

او با اشاره به مقالات ارسالی به این همایش گفت: تاکنون 205 مقاله به این همایش ارسال شده که 105مقاله به مرحله داوری راه یافته و ازمیان این مقالات 18 مقاله برای ارایه توسط کمیته علمی انتخاب شده اند و ازمیان 105 مقاله داوری شده 81 مقاله نیز در کتاب مجموعه مقالات چاب خواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: علاوه براساتید داخلی از دانشگاههای سراسر کشور شمس پژوهانی از کشورهای ترکیه، عراق، سوریه، فرانسه، بنگلادش و پاکستان هم به این همایش مقاله ارسال کرده که ازین مقالات سه نفر از کشورهای ترکیه و پاکستان به مرحله ارایه انتخاب شده اند.

به گزارش کردپرس، دومین جشنواره ملی شمس و مولانا و پنجمین همایش بین المللی شمس و مولانا ( آئین ها ، آواها و نمادها ) از 23 لغایت 28 مرداد ماه در شهرستان خوی برگزا شد.

همچنین جشنواره ملی شمس به عنوان یکی از 7 رویداد منتخب ملی از سوی سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری کشور به تصویب رسید.

کد خبر 147925

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha