چرا منافع جناحی برمصالح مردم ترجیح دارد؟/ محمد هادیفر

سرویس کردستان- دولت فعلی ازابتدا با شعار اعتدال وارد عرصه سیاسی ایران گردید و علاقه مندان خدمت به جامعه که تجربه دو گفتمان گذشته اصلاحات و اصولگرایی را پشت سرگذاشته بودند؛ به دنبال راهی میانه جهت خدمت بدون سیاست زدگی بودند بر همین اساس جذب شعار دولت گشته، غافل از اینکه این دولت به صورت شرکت سهامی در بین جناح های سیاسی سهیم در انتخابات ریاست جمهوری تقسیم شده و سهامداران هرکس به نوای خود رسیدند .

سهم کردستان بی بخت، از این دولت، بازماندگان طیف افراطی سیاسی از یک جریان خاص بود که رحم به دیگر سهامدان دولتی خود هم نکرده و استان را در انحصار خود گرفته و بدون ملاحظه مصالح مردم، در جاده ای یک طرفه توسن مراد خود را در شش سال گذشته رانده اند. هر گونه جابه جایی نمایندگان دولت سهامی در استان با واکنش شدید سهامداران مرکزی دراطراف رئیس جمهورمواجه شده و «این چند نفر» همانند ناموس سیاسی جناحی خاص بوده که همچنان لایتغیر به قوت خود باقی مانده اند؛ دو استاندار را در اداره استان محاصره کرده، یکی را ناکام بدرقه کرده و دیگری را در آستانه نامرادی قرارداده اند.

از خصوصیات بارز مدیران این دولت این است که بیشترین زمان و انرژی خود را صرف مسائل سیاسی وجناحی نموده و همه استان را برای منافع خود زیر پا له می کنند، نمونه بارز آن را در انتخاب مدیران شهرستان های استان می توان دید که تمامی آنها را از سیاسیون افراطی انتخاب می نمایند که دغدغه ای بجز جریان و جناح خاص خود ندارند.

عملکرد نمایندگان دولت سهامی، در استان به گونه ای بوده است که کار بیشتر آنان را یک «ربات هوشمند» هم می توانست انجام دهد، چون هیچگونه خلاقیت و نوآوری و بداعت کاری از خود به جای نگذاشته اند که حاکی از قوه تجرید و تجزیه و تحلیل داده های هوشمند باشد. البته در برخی جاها ربات هوشمند بر بعضی از آنها مزیت دارد و آن هم اینکه ربات هنوز به نرم افزار دغل بازی های سیاسی مجهز نشده است. به همین خاطر در چارچوبه ای تعریف شده حرکت می کند. اما آدمک های سیاسی طفیلی بسیاری از جریانات گوناگون می باشند که ازآنها خط می گیرد. مدیران دولت سهامی در ششمین سالگرد مدیریت خود، گزارشی از برنامه های اجرا شده که استان در آن نقش داشته است را ارائه بدهند، مدیران مجرب به خوبی می دانند طرح ها و پروژه های عمرانی اجرا شده استان در این چند سال بیشتر درحوزه طرح های ملی بوده که استان هیچگونه نقشی در آن نداشته اند و مدیران استان تنها مجری و ناظر و گزارش کننده بوده اند. متولیان توسعه و اقتصاد استان با آمار صحیح و کف میدانی به مردم گزارش بدهند که چند واحد تولیدی و اشتغالزایی را دراین چند سال با مدیریت خود ایجاد نموده اند؟ حتما باید گزارشی از وام های اشتغالزایی را با قید نفرات به مردم ارایه بدهند تا مشخص شود همین اندک اعتبارات اشتغالزا را هم به چه کسانی داده اند؟

سازمان های اقتصادی و سرمایه گذاری نحوه اعطاء مجوزات بهره برداری از معادن را به صورت شفاف به مردم ارائه بدهند. گزارش واقعی از وضعیت تجارت خارجی بدون مغلطه های آماری و زیر نظر فعالین تجاری و بدون دخالت اتاق بازرگانی سیاسی به مردم ارایه دهند.

هرجا که مدیران سیاسی از خدمت عاجز بوده یا کم آورده اند کسری آن را به فعالیت های فرهنگی و سیاسی محول می نمایند اگر از عملکرد چند ساله مدیران استانی سئوال شود، اولین و برجسته ترین خدمات خود را برگزاری کنکره مشاهیر کُرد با همه نواقصات و حاشیه هایش به حساب می آورند. حال از متولیان همین کنگره بپرسید چه دست آوردی برای مردم داشته است؟ حرفی برای گفتن ندارند فقط مرعوب بزرگی واژه «مشاهیر» و « کُرد» گردیده اند وگرنه چیز دیگری برای مردم گرسنه کوچه و بازار و هجرت جوانان تحصیلکرده استان و نخبگان و دانش آموختگانی که کمرشان زیر بارکولبری خم شده ندارند و هرکجای کارکم بیاورند همین اقدامات فرهنگی در راستای اهداف سیاسی و اقناع قشری اندک از علاقه مندان فرهنگ و هنر را به رخ مردم می کشند. بلاتشبیه همه ارزش ها و گنجینه های فرهنگی، مثلی قدیمی هست(البته درمثل مناقشه نیست) که می گویند، درست است که گاومان شیر نمی دهد ولی ماشا ا به .......)

کد خبر 147918

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha