آغاز سال تحصیلی جدید در اقلیم کردستان با حضور  مسرور بارزانی

سرویس عراق و اقلیم کردستان- سال تحصیلی جدید در اقلیم کردستان، امروز و طی مراسمی با حضور نخست وزیر اقلیم در یکی از مدارس شهر دهوک، آغاز شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از شبکه تلویزیونی کردستان 24 امروز شنبه 30 شهریور / 21 سپتامبر، سال تحصیلی جدید 2019-2020 میلادی در اقلیم کردستان، طی مراسمی در یکی از مدارس شهر دهوک واقع در شمال اقلیم و با حضور مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم، آغاز شد.

بارزانی پس از نواختن زنگ آغاز سال تحصیلی جدید اقلیم کردستان، طی سخنانی ضمن تبریک سال جدید تحصیلی به دانش آموزان و معلمان، با اشاره به نقش آموزش و پرورش در ایجاد آینده ای بهتر، تاکید کرد که آموزش و پروش عامل توسعه و پیشرفت کشورها است.

وی گفت که آینده اقلیم در دست دانش آموزان کنونی است و تاکید کرد که دولت اقلیم تمام توان خود را برای توسعه و پیشرفت آموزش و پروش اقلیم و مدرن سازی آن و ساخت مدارس جدید بر اساس استانداردهای علمی و معاصر و نیز بهبود شرایط و معیشت معلمان به کار می گیرد.

همچنین خاطر نشان ساخت که اقلیم کردستان نیاز به ساخت 35 هزار کلاس درس جدید دارد و دولت برای تامین نیازهای دانش آموزان به مدرسه و تجهیزات تحصیلی و درس خواندن آنان در مدارسی مناسب تلاش می کند.

نخست وزیر اقلیم تاکید کرد که باید در مدارس اقلیم دانش آموزان احترام به یکدیگر و تفاوت های میان انسان ها و نیز حفظ محیط زیست را فرا بگیرند و از دانش آموزان خواست که با تمام توان برای پیشرفت تحصیلی خود و خدمت به میهن تلاش کنند، چرا که به گفته وی هدف اصلی از تحصیل، خدمت به کشور است.

بارزانی از سرمایه داران اقلیم کردستان درخواست کرد که در ساخت مدارس جدید و منطبق با استانداردهای جهانی، به دولت کمک کنند.

کد خبر 147888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha