سیل تابستانی به ١٢ روستای تکاب خسارت زد

سرویس آذربایجان غربی- فرماندار تکاب گفت: بارش شدید باران و جاری شدن سیل در ۱۲ روستای بخش های مرکزی و تخت‌سلیمان این شهرستان به منازل مسکونی، اماکن دامی، مزارع، انبارهای علوفه، خودروها، معابر عمومی و اداوات کشاورزی روستاییان خسارت وارد کرد.

به گزارش کردپرس، امیر ستوده‌فر با بیان اینکه این سیل خسارت جانی درپی نداشت افزود: سیلاب عصر دیروز، دوشنبه موجب تخریب و ازبین رفتن لوازم زندگی و اثاثیه ۶ واحد مسکونی ، تخریب یک دستگاه خودرو سواری، یک دستگاه تراکتور، انبارهای علوفه و اماکن نگهداری دام در روستای "قوشه‌بلاغ" بخش تخت‌سلیمان تکاب شد.

او با اشاره به اینکه در سیل روستاهای تکاب دام‌های سبک و سنگین منطقه تلف نشدند اظهارداشت: در روستاهای بدرلو و اسدکندی تکاب نیز ۲ دهنه پل براثر جاری شدن سیلاب تخریب شده و آسیب‌های جدی دیده‌است.

فرماندار تکاب بیان‌کرد: همچنین در روستاهای قلعه جوق و بدرلو بخش مرکزی نیز پنج واحد انبار علوفه و مکان نگهداری دام به دلیل آبگرفتگی و مورود سیلاب تخریب شده‌است.

ستوده‌فر با بیان اینکه میزان دقیق خسارت‌های وارد شده به روستان هنوز معلوم نشده و درحال برآورد توسط کارشناسان دستگاه‌های اجرایی است، ادامه‌داد: بلافاصله پس از وقوع سیلاب نیروهای امدادی تکاب به روستای قوشه بلاغ بخش تخت سلیمان اعزام شده و با کمک اهالی آبگرفتگی معابر و خانه های روستا را آغاز و گل و لای جمع شده منازل مسکونی را تخلیه کردند.

او با بیان اینکه راهداران تکاب شب گذشته محور روستایی قلعه‌جوق- بدرلو بخش مرکزی را از گل و لای ناشی از سیل پاک‌سازی کردند، اضافه‌کرد: پس از منازل مسکونی روستاییان بیشتر میزان خسارت سیل عصر دیروز در تکاب به معابر، پل ها، انبارهای علوفه و اماکن دامی وارد شده‌است.

ایرنا نوشت؛ فرماندار تکاب گفت: نیروهای امدادی و اعضای ستناد مدیریت بحران، آتش‌نشانی و هلال احمر امروز، سه شنبه نیز مشغول امدادی رسانی به روستاهای سیل‌زده و بهبود و کاهش خسارت ناشی از سیلاب در منازل مسکونی و معابر روستاها مشغول هستند.

کد خبر 14595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha