15 درصد جمعیت روستایی در کردستان به آب شرب بهداشتی دسترسی ندارند

سرویس کردستان - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کردستان گفت: در حال حاضر 15 درصد روستانشینان سطح استان از خدمات تامین آب شرب سالم برخوردار نیستند.

به گزارش کُرد پرس، علیرضا تخت شاهی با بیان اینکه ۱۰۵ روستا در استان با مشکل کم آبی مواجه هستند و از طریق آبرسانی سیار آب شرب مورد نیاز آنها تامین می‌شود، اظهار کرد: هفت تانکر کار آبرسانی سیار به روستاهای دارای مشکل کم آبی را در شهرستان‌های استان برعهده دارند.

وی با بیان اینکه برای آبرسانی به این روستاها از هیچ تلاشی کوتاهی نمی‌کنیم، افزود: بیشترین روستاهای دارای مشکل کم آبی مربوط به بیجار با ۴۴ و دیواندره با ۳۵ روستا است.

مدیرعامل شرکت آبفای کردستان با اشاره به اینکه روستاهایی که به آنها آبرسانی سیار می شود ۲ دسته هستند، ادامه داد: برخی روستاها از قبل دارای مشکل کم آبی بوده و تعدادی نیز در فصل تابستان و به دلیل خشک شدن منابع آبی داخل روستا دچار کمبود آب شده اند که آبرسانی سیار به آنها تا آغاز فصل بارندگی ادامه دارد.

تخت شاهی یادآور شد: در خصوص روستاهایی که از قبل دارای مشکل کم آبی بوده پروژه هایی در دست اقدام است تا از طریق احداث مجتمع های روستایی بنا به اولویت‌ها و بر اساس اعتبارات، آبرسانی پایدار به آنها انجام شود.

وی بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۷۰ هزار نفر در روستاها معادل ۸۵ درصد روستانشینان از خدمات تامین آب شرب سالم برخوردار هستند که از طریق ۸۲ مجتمع روستایی آبرسانی به آنها انجام می شود.

کد خبر 14112

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha