بیانیه کاخ سفید درباره دیدار جو بایدن و مصطفی الکاظمی

سرویس جهان- کاخ سفید در بیانیه ای پیرامون دیدار نخست وزیر عراق با رییس جمهور آمریکا اعلام کرد دو طرف درباره موضوعات مختلف مانند مبارزه با داعش، آب و هوا، انرژی، آموزش و انتخابات عمومی در عراق گفتگو کرده اند.

به گزارش کردپرس، کاخ سفید در بیانیه ای به اهم موضوعات مختلف مطرح شده در دیدار روز دوشنبه میان مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و جو بایدن، رییس جمهور آمریکا اشاره کرده است که برای « تقویت همکاری مشترک در چهارچوب توافق استراتژیک» میان دو کشور صورت گرفته است.

در این بیانیه اشاره شده که بایدن و الکاظمی اقدامات مشترک درباره آب وهوا، انرژی، آموزش و مقابله با همه گیری کرونا را مورد بحث قرار دادند.

بر اساس این بیانیه، دو طرف تعهد خود را نسبت به ادامه همکاری مشترک امنیتی برای اطمینان یافتن از شکست داعش و جلوگیری از ظهور دوباره این گروه اعلام کردند. کاخ سفید اشاره کرده است که نقش ایالات متحده آمریکا در راستای مبارزه با داعش تغییر کرده و نقش مشورتی ایفا خواهد کرد.

آنها همچنین بر احترام به دموکراسی در عراق، نقش قانون و ارتقا محیطی امن برای برگزاری انتخابات آینده این کشور در ماه اکتبر سال جاری تاکید کردند.

بایدن و الکاظمی همچنین بر اهمیت برگزاری این انتخابات در زمان تعیین شده تاکید کرده و از نقش سازمان ملل در این انتخابات به عنوان ناظر در جهت برگزاری شفاف و منصفانه استقبال آن کردند.

رهبران عراق و آمریکا همچنین اهمیت نقش عراق در منطقه و تلاش های الکاظمی برای ارتقا نقش این کشور در منطقه را مورد بحث قرار دادند.

بر اساس بیانیه کاخ ریاست جمهوری آمریکا، دو طرف در این که ثبات عراق نقش اصلی در ثبات کل منطقه دارد هم نظر بودند.

در این بیانیه آمده است: آنها همچنین بر اهمیت دیدار پاپ از عراق و نشست سه جانبه میان عراق، اردن و مصر و نیز نقش عراق در مسائل انسانی در منطقه تاکید کردند.

کد خبر 14109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha