کلافگی مردم از قطعی های مکرر برق/مدیرانی که تنها ادعای بزرگ دارند

سرویس کردستان - این روز‌ها قطعی مکرر برق در گرمای بالای 40 درجه سانتیگراد شهرستان‌های کردستان امان مردم را بریده و کردستانی ها را کلافه کرده است.

به گزارش کُرد پرس، در این گرمای همراه با رطوبت بالا تحمل قطعی برق بسیار دشوار است و انتظار می‌رفت برای حل این مشکل امسال فکر اساسی می‌شد.

اکنون قطعی‌های برق مشکلات فراوانی برای شهروندان ایجاد کرده است، سوختن وسایل برقی منزل، خاموش شدن دستگاه اکسیژن بیماران تنفسی و یا حتی گیر افتادن در آسانسور تنها بخشی از این مشکلات است.

شرکت توزیع برق کردستان هم پیش از اعمال خاموشی‌ها جدولی با عنوان جدول خاموشی‌های احتمالی تدوین و منتشر کرد اما بسیاری از مردم در تماس با این خبرگزاری از قطعی‌های مکرر و گاه خارج از برنامه جدول خاموشی گلایه دارند.

قطعی‌هایی که گرچه شرکت توزیع نیروی برق کردستان در جدول خاموشی‌های احتمالی جزئیات آن را اطلاع رسانی کرده است، ولی آنطور که شهروندان می‌گویند این برنامه‌ها به درستی رعایت نمی‌شود.

طبق اعلام مسئولان شرکت برق کردستان، خاموشی‌ها باید پس از یک ساعت و نیم برطرف شود، ولی برخی از شهروندان از قطعی‌های گاهاً ۳ تا ۴ ساعته آن هم در 2 نوبت در طول شبانه روز خبر می‌دهند.

مشخص نیست کسانی که در پست های مدیریتی، مسئولیت دارند چگونه در این جایگاه قرار گرفته اند که توان یک مدیریت ساده برق را ندارند و به جای اجرای راه حل های علمی و عملی تنها می توانند برق را بر روی شهروندان آن هم در این روزهای گرم تابستان خاموش کنند.

به گفته هیوا لهونیان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق کردستان سهم استان از خاموشی های کشوری برای جبران کمبود انرژی بین 40 تا 50 مگاوات در روز است که با خاموشی های مکرر این کمبودها را جبران می کنند در حالی که به همین میزان به وسیله ماینرها در کردستان روزانه برق مصرف می شود.

این بدان معناست که اگر مدیران توان خود را بر روی کشف این دستگاه ها بگذارند به راحتی می توان برق را در کردستان مدیریت کرد و خاموشی را نیز شاهد نباشیم، اما جای تاسف دارد که مدیران ما همیشه به دنبال راه حل نیستند و تنها راحت ترین راه را انتخاب می کنند.

مدیران کردستانی همواره ادعای بزرگ دارند اما فکر بزرگی پشت این ادعاهای خود ندارند و همین است که مردم باید تاوانش را با سپری کردن شرایط سخت بدهند.

کد خبر 14108

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha