تمدید فصل کاری پارلمان کردستان به دلیل تعویق تشکیل دولت جدید

سرویس عراق و اقلیم کردستان- پارلمان کردستان با اکثریت رأی نمایندگان، فصل کاری کنونی پارلمان را به مدت 15 روز و با هدف مهلت بیشتر به احزاب برای تشکیل دولت جدید اقلیم کردستان تمدید کرد.

به گزارش کردپرس، امروز یک شنبه 9 تیر/30 ژوئن، والا فرید رئیس پارلمان کردستان طرح پیشنهادی برای تمدید فصل کاری کنونی پارلمان کردستان را به رأی گذاشت و این طرح با 88 رأی نمایندگان به تصویب رسید.

بر این اساس مدت فعالیت پارلمان در این فصل برای 15 روز تمدید شده و این اقدام با هدف دادن مهلت بیشتر به احزاب و نخست وزیر مأمور تشکیل کابینه دولت جدید اقلیم کردستان برای تشکیل دولت صورت گرفته است.

در این نشست تمامی فراکسیون های پارلمان به جز فراکسیون حزب نسل نو که تمدید دوره فعالیت فصل کاری پارلمان را اقدامی در جهت منافع احزاب حاکم قلمداد کردند، حضور داشتند.

مسرور بارزانی نخست وزیر مأمور تشکیل دولت جدید اقلیم، طبق قوانین اقلیم، پس از اینکه از سوی رئیس اقلیم کردستان مأمور تشکیل کابینه دولت جدید شد، مدت 30 روز برای معرفی وزرای پیشنهادی کابینه خود به پارلمان فرصت دارد و اکنون از این فرصت 12 روز باقی مانده و این در حالی است که هنوز هیچ یک از احزاب شرکت کننده در دولت نامزدهای پیشنهادی خود را به وی معرفی نکرده اند.

کد خبر 123110

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha