ریزش سقف یک منزل مسکونی در ارومیه/ شهروندان تخلفات ساخت و ساز را گزارش دهند

سرویس آذربایجان غربی- شهردار ارومیه گفت: امکان رصد کامل ساخت و سازهای غیر مجاز در کل شهر وجود ندارد، اما شهروندان می توانند در مشارکت با شهرداری، تخلفات ساخت و ساز را به سامانه 137 گزارش دهند.

به گزارش کردپرس، امروز عملیات گودبرداری غیر اصولی در ارومیه منجر به ریزش سقف یک منزل مسکونی و تخریب ۵۰ درصد این ساختمان شد.

این حادثه ساعت 1 بامداد امروز یکشنبه اتفاق افتاد اما خوشبختانه خسارت جانی در پی نداشته است.

این سوال که «چرا شهرداری جلوی وقوع ساخت و ساز های غیر مجاز در سطح شهر را نمی گیرد؟» بارها از شهرداران پرسیده شده است.

شهردار ارومیه معتقد است؛ برخوردهای سخت افزاری با ساخت وساز غیر مجاز درسطح شهر ارومیه راه حلی کوتاه مدت و مقطعی است.

محمد حضرت پور ادامه می دهد: در یک طرف قضیه شهرداری در صدور پروانه نقش دارد و در مقابله با ساخت وسازهای غیر مجاز نیز باید جهت تخریب ورود کند که البته در این خصوص با مشکلاتی روبرو هستیم، دربرخی ساخت وسازها درصورت ورود نیروهای پیشگیری به این محدوده ها ، این نوع ورود ، ورود به عنف تلقی می شود و چه بسا نیروها به خاطر این قضیه تا مرحله بازداشت هم رفته اند .

او تاکید می کند:شهرداری به هیچ وجه دنبال این نیست که ساخت و ساز غیر مجازی شکل بگیرد تا از محل کمیسون ماده 100 کسب درآمد کند.

شهردار ارومیه امیدوار است با وضع قانونی قاطعانه نسبت به مقابله با این ساخت وسازها اقدام شود، اما می گوید؛ امکان رصد کامل ساخت و سازهای غیر مجاز در کل شهر وجود ندارد، شهر ارومیه دارای 23 هزار کوچه است و نمی توان برای هر کوچه ماموری اختصاص داد تا به کنترل ساخت وسازهای غیر مجاز در ارتفاع و سطح بپردازد.

حضرت پور با اشاره به اینکه شهروندان می توانند با تماس با سامانه 137 شهرداری ارومیه موارد تخلفات ساخت و ساز را گزارش دهند، اضافه می کند: این امر مشارکتی همگانی را می طلبد تا نسبت به ریشه کردن ساخت وساز های غیر مجاز در سطح شهر اقدام کنیم و اجازه ندهیم ساخت وسازهای غیر مجاز، به یک خلاف عرفی تبدیل شود و زشتی شهر و مخل آسایش شهروندان را رقم بزنند.

کد خبر 123108

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha