بهره‌برداری از طرح‌های ملی مناطق آزاد با حضور رییس جمهوری آغاز شد

سرویس آذربایجان غربی- مراسم افتتاح و کلنگ زنی طرح‌های ملی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با ارزش ۷۰ هزار و ۶۵ میلیارد تومان با فرمان رییس جمهوری آغاز شد.

به گزارش کردپرس، به نقل از ایرنا، در هفتاد و چهارمین برنامه افتتاح «تدبیر و امید برای جهش تولید»، طرح‌های مربوط به مناطق آزاد در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، خوزستان، هرمزگان، گیلان و سیستان و بلوچستان بادستور رییس جمهوری افتتاح و یا کلنگ زنی شد.

این طرح‌ها که در مناطق آزاد تجاری- صنعتی کیش، قشم، اروند، ارس، انزلی اجرا می‌شود، برای ۹۲۰ نفراشتغال‌زایی مستقیم فراهم می‌کند.

بر اساس این گزارش، در منطقه آزاد تجاری ارس ۱۵ طرح تولیدی و اقتصادی با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۶۱۹ میلیارد تومان و در منطقه آزاد اروند ۱۱ طرح اقتصادی و زیربنایی به ارزش سرمایه گذاری ۲۲۵ میلیارد تومان به بهره برداری می‌رسد.

امروز همچنین ۱۵ پروژه تولیدی و زیربنایی در منطقه آزاد تجاری صنعتی قشم با ارزش سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۸۰ میلیارد تومان و در منطقه آزاد کیش نیز افتتاح ۹ طرح اقتصادی و تولیدی به بهره برداری رسید.در ادامه افتتاح طرح‌ها، عملیات اجرایی ۵۲ پروژه دیگر با سرمایه گذاری ۶۴ هزار و ۱۹۲ میلیارد تومان و اشتغال‌زایی هفت هزار و ۱۱۷ نفر با دستور رییس جمهوری، انجام شد.

در این مراسم همچنین هشت پروژه در منطقه آزاد ارس با اعتبار سرمایه گذاری یک هزار و ۷۶۹ میلیارد تومان، ۶ پروژه در منطقه آزاد اروند با اعتبار سرمایه گذاری سه هزار و ۵۱۷ میلیارد تومان، یک پروژه در منطقه آزاد انزلی با اعتبار سرمایه گذاری ۴۳۰ میلیارد تومان ، سه پروژه در منطقه آزاد چابهار با اعتبار سرمایه گذاری ۴۶ هزار و ۲۱۷ میلیارد تومان، ۱۴ پروژه در منطقه آزاد قشم با اعتبار سرمایه گذاری هفت هزار و ۳۲۸ میلیارد تومان، ۱۰ پروژه در منطقه آزاد کیش با اعتبار سرمایه گذاری سه هزار و ۵۷۹ میلیارد تومان، و هشت پروژه در منطقه آزاد ماکو با اعتبار سرمایه گذاری یک هزار و ۲۱۳ میلیارد تومان،کلنگ زنی شد.

کد خبر 12033

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha