٨٠ پروژه دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی ناقص مانده است

سرویس آذربایجان غربی- رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی گفت: در سطح استان ٨٠ پروژه ناقص مانده که زمین این پروژه ها تحویل داده نشده است اما در صورت حل این مشکل، ساخت پروژه ها آغاز می شود.

به گزارش کردپرس، دکتر جواد آقازاده در این دیدار با رییس کل دادگستری استان بیان کرد: استان آذربایجان غربی به دلیل هماهنگی های مطلوب بین بخشی توانسته است در مدیریت بیماری کرونا به خوبی عمل کند.

او درباره اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت استان ابراز کرد: تا سال 92 در زمینه زیرساخت های سلامت و دسترسی مردم به خدمات بهداشتی مشکلات بسیاری وجود داشت. 600 هزار نفر در آذربایجان غربی حاشیه نشین بودند که از این افراد هیچ کدام خدمات بهداشتی دریافت نمی کردند اما با برنامه ریزی های انجام شده پس از سال 92 همگی این افراد تحت پوشش مراکز جامع شهری و روستایی قرار گرفتند و خدمات بهداشتی دریافت کردند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی آذربایجان غربی درباره پروژه های بهداشتی انجام شده در استان افزود: اکنون دسترسی به خدمات بهداشتی و درمانی اولیه در مناطق استان حتی مناطق مرزی نیز امکان پذیر است . در این دوره 530 پروژه بهداشتی هدفگذاری شده و 180 خانه بهداشت ساخته شد.

دکتر آقازاده بیان کرد: 80 پروژه ناقص مانده او زمین این پروژه ها تحویل داده نشده است اما در صورت حل این مشکل، ساخت پروژه ها آغاز می شود.

او افزود: یکی از دلایلی که در استان توانستیم در مبارزه با کرونا موفق شویم، وجود شبکه های بهداشت در تمام مناطق استان است. شبکه های بهداشت توسط بهورزان پیام های آموزشی را به مردم آموزش می دهند که امر آموزش را تسریع بخشیده است.

در ادامه این دیدار، رئیس دادگستری آذربایجان غربی گفت: در بحث مدیران سلامت و دانشگاه علوم پزشکی و بهداشت باید از تک تک عزیزان به ویژه مجموعه درمان استان تشکر کرد که در ایام کرونا اوج زحمات و ایثارگری و جانفشانی به نمایش گذاشتند.

ناصر عتباتی افزود: به عنوان خادم قضایی از شما و کادر درمان، مجموعه مدیران استان، پزشکان و پرستاران که به عنوان افسران جبهه سلامت جهاد کردند، تقدیر و تشکر می کنم.

عتباتی بیان کرد: یکی از بارزترین شقوق حقوق عامه بحث سلامت است که اگر در جامعه در حوزه های مختلف به سلامت توجهی نشود و سلامت و بهداشت افراد در خطر افتد آن جامعه دچار مشکل می شود. دستگاه قضایی به عنوان یکی از متولیان حفاظت و صیانت از حقوق عامه خود را موظف می داند که در موضوعات سلامت محور، صیانتی و حمایتی ورود کند/

کد خبر 12030

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha