طرح های بسیاری برای توسعه زیرساخت های دانشگاه کردستان تدوین شده است

سرویس کردستان - معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: دانشگاه کردستان تنها دانشگاه دولتی این استان است و به همین منظور به صورت ویژه طرح و برنامه هایی از سوی وزارت علوم تدوین شده که تعدادی از آنها در دست اجرا است.

به گزارش کُرد پرس، محمدتقی نظرپور روز شنبه در مراسم افتتاح و بازدید از طرح های عمرانی دانشگاه کردستان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تحقق اهداف و ماموریت‌های مراکز یاد شده در گرو ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای تقویت خدمات است، اظهار کرد: با توجه به اینکه رشد فضاهای فیزیکی دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی پژوهشی و فناوری تاثیر بسزایی در رشد کیفیت آموزش و پژوهش در این مراکز دارند در صدد توسعه آن هستیم.

وی با اشاره به اینکه ضرورت دارد تا بصورت ویژه به این دانشگاه نگاه شود تا انتظارات سطح استان را پاسخگو باشد، افزود: دانشگاه کردستان به عنوان تنها دانشگاه دولتی استان به صورت ویژه در برنامه های وزارت علوم تحقیقات و فناوری دیده خواهد شد که طرح‌های بسیار خوبی در آن در دست اجرا است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بخش دیگری از سخنان خود بیان کرد: در دولت دوازدهم ۵۳۱ پروژه با حجم عملیات یک میلیون و ۱۷۷ هزار مترمربع و اعتبار ۲۳ هزار و ۸۱۰ میلیارد ریال در دانشگاه‌ها، مراکز آموزشی، پژوهشی و فناوری کشور به بهره‌برداری رسید.

نظرپور ادامه داد: این مراکز با کاربری آموزشی، کمک آموزشی، خوابگاهی، پژوهشی، ورزشی، فرهنگی، اداری، رفاهی و خدماتی به بهره‌برداری رسید.

وی یادآور شد: این مراکز شامل ۴۲ خوابگاه دانشجویی با زیربنای ۱۱۰ هزار متر مربع، ۴۶ سالن ورزشی و استخر سرپوشیده با زیربنای ۵۱ هزار متر مربع، ۶۳ زمین ورزشی روباز با مساحت ۱۰۱ هزار متر مربع، ۱۲ مسجد با زیربنای ۱۱ هزار متر مربع، ۱۵۵ پروژه با کاربری آموزشی با زیربنای ۵۸۰ هزار متر مربع ۵۸ متر مربع است.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: کل فضاهای کالبدی موجود در دست احداث دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی وابسته به وزارت علوم تحقیقات و فناوری در حال حاضر ۱۷ میلیون مترمربع است.

نظرپور اظهار کرد: پیشگامی دانشگاه‌ها و موسسات پژوهشی و فناوری به عنوان متولی اصلی تبدیل علم به فناوری به منظور تحقق منویات رهبر معظم انقلاب به ویژه در جهت توسعه و حمایت از اقتصاد دانش‌بنیان نیازمند اهتمام ویژه دولت است.

وی با اشاره به تداوم آموزش مجازی در دوران پساکرونا، افزود: از مهرماه آینده دانشجویان در کلاس درس حضور خواهند یافت و موقعیت پساکرونا برای ما آموزش توام حضوری و مجازی خواهد بود.

معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ادامه داد: برنامه ریزی شده تا سهمیه واکسن بیماری کووید -۱۹ برای دانشگاهیان سراسر کشور اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان دانشگاه‌ها و خانواده آنان تخصیص یابد.

نظرپور یادآور شد: امیدواریم که واکسن بیماری کووید ۱۹ از تیرماه توزیع و از نیمه دوم شهریور شاهد حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها باشیم.

گفتنی است افتتاح زمین ورزشی روباز و سلف سرویس مجتمع خوابگاهی فرشتگان در شهر سنندج، افتتاح محوطه دانشکده منابع طبیعی دانشگاه کردستان، بازدید خوابگاه ۱۵ خرداد و خوابگاه پسران، بازدید از پروژه آزمایشگاه مرکزی و انبار مرکزی دانشگاه کردستان، بازدید از پروژه انتقال آب و در پایان جلسه با هیات رییسه دانشگاه کردستان از جمله برنامه‌های سفر معاون اداری، مالی و مدیریت منابع و مدیرکل طرح‌های عمرانی وزارت علوم به دانشگاه کردستان است.

کد خبر 11416

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha