رئیس جمهور آینده به جای منافع هم‌حزبی‌ها، به دنبال خدمت به مردم باشد

سرویس کرمانشاه _ محمدحامد پورجعفری روزنامه نگار کرمانشاهی گفت: کسانی که به دولت روحانی رای دادند؛ امید داشتند که یک رویکرد عقلایی در دولت حاکم شود اما متاسفانه در عمل در استانی مانند کرمانشاه قوم گرایی، عشیره گرایی و محفل گرایی آمیخته به مسائل سیاسی و حزبی بر تخصص گرایی چیره شد و امروز پس از ۸ سال بر اساس آمار، مردم همچنان گرفتار مشکلات و تنگناهای معیشتی هستند.

محمدحامد پورجعفری در گفتگو با خبرنگار کردپرس با تاکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری در ایران همیشه از یک اهمیت ویژه برخوردار بوده است در ادامه عنوان کرد: معمولا جایگاه رئیس جمهور در هر کشوری به میزان آرایی بستگی دارد که از مردم دریافت می‌کند و مشروعیت و مقبولیت رئیس جمهور در سطح جهانی هم به واسطه همین رای مردم است.

وی با تاکید بر اینکه اینکه میزان اشتیاق مردم به مشارکت حداکثری در انتخابات به عوامل مختلفی بستگی دارد در ادامه عنوان کرد: به عنوان مثال، رضایت از عملکرد رئیس جمهور پیشین در تصمیم گیری مردم برای مشارکت و یا عدم مشارکت در انتخابات پیش‌رو یک عامل بسیار تعیین کننده است.

این روزنامه نگار کرمانشاهی خاطرنشان کرد: البته در این میان بخش بسیار قابل توجهی از جامعه به خاطر تعلق خاطری که به ایران و شهدا دارند در هر شرایطی پای صندوق‌های رای حضور می‌یابند.

وی با تاکید بر اینکه در این دوره اکثریت شرکت کنندگان از این طیف هستند؛ افزود: اگر مردم براساس میزان رضایت از عملکرد دولت فعلی پای صندوق های رای بیایند بی‌گمان بسیاری از افراد رغبتی برای حضور نخواهند داشت.

پورجعفری در بخش دیگری از سخنانش به تحلیل عوامل موثر بر مشارکت در استان های غرب کشور پرداخت و گفت: استان های زاگرس نشینی مانند کرمانشاه، کردستان، ایلام و لرستان با وجود تنوع فرهنگی دارای مشکلات اقتصادی و معیشتی مشترکی هستند.

وی افزود: بر اساس آمارهای رسمی، در دولت های چند دوره اخیر این مناطق در شاخص های اقتصادی مهمی مانند بیکاری، تورم و فلاکت در وضعیت بسیار بدی بوده‌اند و همیشه در صدر قرار داشته‌اند.

این روزنامه‌نگار افزود: این نشان می دهد که دولت ها برای بهبود شاخص‌های اثرگذار در معیشت و اقتصاد مردم، تلاش چندانی نکرده اند و یا اگر هم تلاشی بوده، در بهبود وضعیت اقتصاد و معیشت ساکنان این استان‌ها چندان اثرگذار نبوده است.

وی گفت: متاسفانه عملکرد نامناسب دولت‌های مختلف در استان‌های زاگرس نشین موجب پدیدآمدن تنگناهای معیشتی و معضلات حاد اجتماعی برای مردم و دلسردی آن‌ها از مشارکت در انتخابات شده‌است.

پورجعفری تاکید کرد: نامزدهای ریاست جمهوری این روزها، برنامه ها و شعارهای زیبایی می دهند ولی مهم این است که در عمل، این وعده‌ها چقدر قابلیت اجرایی در این مناطق داشته باشند.

وی گفت: کسانی که به دولت روحانی رای دادند؛ امید داشتند که یک رویکرد عقلایی در دولت حاکم شود اما متاسفانه در عمل در استانی مانند کرمانشاه قوم گرایی، عشیره گرایی و محفل گرایی آمیخته به مسائل سیاسی و حزبی بر تخصص گرایی چیره شد و امروز پس از ۸ سال بر اساس آمار، مردم همچنان گرفتار مشکلات و تنگناهای معیشتی هستند و دلسرد شده‌اند.

این روزنامه نگار ادامه داد: امروز حتی کارکنان ادارات و سازمان‌هایی هم که حوزه کاری تخصصی دارند هم از ارتقای عادلانه رتبه اداری خود ناامید هستند و آن‌ها هم به دنبال برقراری لابی‌های قومی و حزبی رفته‌اند.

وی خاطرنشان کرد: بخش مهمی از ناکارآمدی مدیریت‌های استانی و بیکاری و تنگناهای موجود به دلیل رویکردهای حزبی و قومی در انتصاب هاست.

پورجعفری با تاکید کرد: نامزدها باید مشخص کنند شیوه انتخاب مدیران در دولت آن‌ها چگونه است آیا دوباره قرار است پسر خاله‌ها و پسر عموها و رفقای حزبی بیایند و پست های مدیریتی از آن خود کنند و دوباره به نخبگان جفا شود و یا اینکه شایسته سالاری و تخصص گرایی در پیش گرفته می‌شود.

کد خبر 11405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha