سعید جلیلی: آذربایجان‌غربی دروازه اروپا و محل توسعه صادرات است

سرویس آذربایجان غربی- سعید جلیلی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: استان آذربایجان غربی به دلیل همجواری با سه کشور خارجی به خصوص ترکیه، نزدیکترین محل برای توسعه صادرات به اروپا است و باید از این فرصت بهره لازم را برد.

به گزارش کردپرس، سعید جلیلی در گفت و گوی تلویزیونی با مردم آذربایجان غربی افزود: در هشت سال گذشته به آذربایجان‌غربی سفر کردم و استانی با ظرفیت‌های فراوان و فرصت‌های بزرگی است و امکانات استان‌ها اگر به درستی مورد توجه قرار گیرند، موجب جهش می‌شود.

او تاکید کرد: برنامه دولت ما برای آذربایجان‌غربی، خدمت تمام مسوولان به مردم برای ایجاد اشتغال است تا فرصتی مغفول نماند و فرصت ارزآوری را با حداکثر امکان اجرایی کنند.

جلیلی ادامه داد: جهش زمانی صورت می‌گیرد که در تمام شهرها و استان‌ها باشد و همجواری با سه کشور برای آذربایجان غربی فرصت بسیار بزرگ است، باید از ظرفیت همجواری استفاده کرد و افزایش صادرات داشت، زیرا لازمه جهش در تولید، جهش صادرات است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بازار کشورهای همسایه فرصت مناسبی را برای توسعه محصولات کشور به ویژه در بخش کشاورزی دارد و این استان در این حوزه پیشتاز است.

جلیلی افزود: کشاورزی، معدن و صنایع تبدیلی فرصت‌های آذربایجان‌غربی هستند و باید برنامه‌ریزی مناسبی برای بهره‌مندی این ظرفیت ها صورت گیرد.

او تاکید کرد: در این صورت همجواری با سه کشور در همسایگی آذربایجان غربی و توسعه صادرات محصولات تولیدی استان، فرصت اشتغال و ارز آوری در این منطقه فراهم می‌شود.

او بیان کرد: باید روابط خارجی نیز به خوبی با کشورهای همسایه فراهم کرد و استان آذربایجان غربی می‌تواند در این رابطه فعال باشد و کشور ترکیه خود زمینه مناسب ورود محصولات داخلی به بازارهای اروپایی است.

نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: با فعال شدن همه بخش‌ها و مناطق می‌توان زمینه جهش ایران را فراهم کرد و این امکان زمانی محقق می‌شود که به تمامی استان‌ها توجه کنیم.

جلیلی اظهار داشت: یکی از فرصت‌های بسیار ارزشمند آذربایجان‌غربی، وجود مردمان خون گرم این استان است که از اقوام و مذاهب مختلف برخوردار است و همه با هم در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند و یک همزیستی کاملا برادرانه و دوستانه در این استان وجود دارد.

او ادامه داد: باید از همبستگی و همدلی آذربایجان‌غربی که سرمایه بزرگی است را قدر دانست و از آن در راستای توسعه استان و ایجاد حماسه استفاده کرد. شهیدان باکری در این منطقه، امروز الگوی جوانان تمام مرز و بوم هستند و اکنون می‌توان انتظار اینگونه حماسه‌ها را در استان آذربایجان غربی داشت و زمینه پیشرفت را فراهم کرد.

جلیلی گفت: فرصت‌ها و ظرفیت‌های آذربایجان‌غربی این امکان را فراهم می‌کند که ما در هر زمینه توسعه و رشد و پیشرفت داشته باشیم. استعدادهای آذربایجان‌غربی مورد توجه قرار دارد و جوانان این استان در تمامی زمینه‌ها می‌توانند موجب جهش شود.

انتخابات ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا همزمان با سیزدهمین دوره ریاست جمهوری، روز ۲۸ خرداد امسال برگزار می شود.

کد خبر 11387

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha