وظایف شورای شهر از نگاه مردم/ *طاهر رسولی

سرویس کردستان_ شورا برای اجرای خدمات خود افراد عمل گرا و حقوقدان می خواهد. همانطور که مشاهده می کنیم و از ظاهر شهرمان پیداست متوجه می شویم در این بیست سالی که از عمر شوراها می گذرد، شهرمان هیچ توسعه وتغییر اساسی نکرده. هیچ شهری آباد نخواهد شد جز با کمک و تصمیم درست ساکنین آن.

مردم هیچ توسعه، عمرانی، فرهنگی، اقتصادی و ورزشی را مشاهده نمی کنند و از آن بهره ای نبرده اند. باید مردم ما در این شهر به این نتیجه رسیده باشند که شورای شهر آموزشگاه برای کسب آموزش های مدیریتی نیست.

مهمترین مشکلی که امروز وجود دارد این است که تعداد زیادی از نامزدها نه طرح دارند و نه برنامه ای ... بنده در میان گروه های مجازی حامیان آنان خواستار حداقل یک طرح جامع شدم ولی متاسفانه این خواسته محقق نگردید. شوراها و اعضای بیست ساله آنان حتی یک گزارش درست وحسابی از عملکرد خود را ارائه نکرده اند.

شورا میدان کار و عمل است و ارتباط تنگاتنگ با سایر ادارات و دست اندرکاران شهری میباشد. شورا میدان رقابت اقوام نیست. شورا میدان رقابت پدر خوانده ها و کسانی که همیشه مدعی هستند که باید افراد مد نظر آنان برای منافع شخصی خودشان به شورا را پیدا کنند نیست.

یکی از مهمترین وظایف شوراها : (ماده 30) نظارت بر حسن امور مالی شهرداری و کلیه نهادها و موسسات وابسته و تابع شهرداری و حفظ سرمایه و دارایی ها و همچنین رسیدگی و نظارت بر امور درآمدی و هزینه های آنان با انتخاب حسابرس رسمی و اعلام نقص و تخلف به شهردار و پیگیری‌های لازم بر اساس مقررات قانونی میباشد. بر اساس این ماده قانونی که از وظایف مهم شوراها می‌باشد. شهروندان دیدگاه خود را بر اساس این شاخص باید تطبیق داده و افرادی که آگاه به حقوق و اقتصاد و شناخت حوزه های در آمدی و هزینه ها هستند را بر گزینند.

همانطور که همگان می دانند شهرداری امور اجرایی کلان خود را به مزایده و مناقصه می گذارد و شرکت های بزرگی برای برنده شدن در این مزایده ها و مناقصه ها ورود می کنند که انعقاد قرار با این شرکت ها نظارت لازم شورا را می طلبد. که باید منافع شهر و شهرداری و شهروندان لحاظ و حفظ شود عزیزان توجه داشته باشید که برای نظارت بر این امورات مهم افراد نخبه، شاخص، متخصص، مومن وحقوقدان بر گزیده شوند.
شورا می بایست ترکیبی از متخصصین متعهد، انسان های مجرب وموجه باشد.
یک شورای فعال و کار بلد می تواند با تحولات عمرانی ، اجتماعی، فرهنگی و ورزشی در شهر، تاثیرات مثبتی از خود به جای بگذارند تا آیندگان به وجودشان افتخار کنند نه مانند تعدادی از شوراهای سابق در محضر خدا وخلق خدا روسیاه باشند.

*فعال رسانه ای بانه

کد خبر 11284

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha