تأکید بافل طالبانی و حلبوسی بر ضرورت حل مشکلات از طریق گفتگو

سرویس عراق و اقلیم کردستان – هیأت اتحادیه میهنی به ریاست بافل طالبانی رئیس مشترک اتحادیه با محمد حلبوسی رئیس مجلس عراق دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش کرد پرس به نقل از مرکز اطلاع رسانی اتحادیه میهنی، در این دیدار طرفین درباره آخرین تحولات عرصه سیاسی، موضوع فعالیت مجلس، قانونگذاری، نظارت بر عملکرد سایر نهادها، حمایت از حقوق عمومی و ملی و گروههای هویتی از طریق تشریع قوانین در مجلس، تأکید بر تفاهمات و بهره گیری از زبان گفتگو برای رویارویی با مشکلات و یافتن راه حل برای آنها گفتگو و تبادل نظر کردند.

طالبانی درباره مشکلات کنونی بین اقلیم کردستان و عراق و تعمیق اختلافات بین طرفین، پیشنهاد گفتگوی ملی بین کلیه گروهها و نیروهای سیاسی با هدف دستیابی به توافق و تفاهم مشترک را مطرح و بر ضرورت عدم تعامل با یکدیگر براساس منطقه اکثریت و اقلیت و تصویب قوانین بر این اساس تأکید کرد. زیرا این موضوع باعث پیچیده تر شدن وضعیت خواهد شد. به همین دلیل، همگان باید به بازنگری در ساختار سیاسی عراق برای اداره کشور و قرار دادن قانون اساسی به عنوان مرجعی برای حل اختلافات تأکید کرد تا بدین ترتیب هیچ کدام از قومیت ها یا گروههای هویتی عراق به حاشیه رانده نشوند.

حلبوسی و طالبانی در بخش دیگری از این دیدار بر ضرورت فراهم کردن شرایط برای برگزاری انتخابات سالم و شفاف و تأمین امنیت برای برگزاری آن و حفظ حقوق همگان تأکید کردند.

کد خبر 11274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha