وزیر خارجه انگلیس در اربیل: منتظر سفر نچیروان بارزانی بە لندن هستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان- وزیر خارجه انگلیس طی کنفرانس خبری مشترک با رئیس اقلیم کردستان در اربیل، اعلام کرد کە در انتظار سفر وی بە لندن هستند.

به گزارش کردپرس به نقل از شبکه تلویزیونی روداو، دومینیک راب وزیر خارجه انگلیس امروز چهارشنبه 19 خرداد / 9 ژوئن وارد اربیل مرکز اقلیم کردستان شد و با نچیروان بارزانی رئیس اقلیم، دیدار کرد.

این دیدار با حضور جعفر شیخ مصطفی و مصطفی سید قادر معاونین رئیس اقلیم و قباد طالبانی معاون نخست وزیر اقلیم کردستان برگزار شد.

دومینیک پس از این دیدار طی کنفرانس خبری مشترک با بارزانی اعلام کرد کە منتظر سفر رئیس اقلیم بە لندن هستند.

وی افزود کە این سفر را برای تاکید بر تداوم روابط با کردها انجام دادە و روابط انگلیس با کردها را تاریخی خواند و ضمن ابراز خوشحالی از همکاری و مشارکت کشورش با نیروهای پیشمرگ از نقش این نیروها در جنگ با داعش قدردانی کرد.

راب خاطر نشان ساخت کە در گفتگو با بارزانی بر ادامە همکاری برای اصلاحات در وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان و توسعە و تقویت روابط اقتصادی با اقلیم تاکید کردە است.

بارزانی نیز تاکید کرد کە روابط با انگلیس برای اقلیم بسیار مهم است و از کمک های این کشور بە اقلیم قدردانی کرد و همپیمانی اقلیم و انگلیس از 30 سال پیش و تصمیم 688 در سال 1991 آغاز شدە، کە سرآغازی مهم برای ارتباطات بین المللی اقلیم بودە است.

وی گفت کە اقلیم دوشادوش انگلیس و ائتلاف جهانی بە مقابلە با ترور و خطرات داعش ادامە می دهد.

بارزانی اشارە کرد کە کشورهای جی هفت مبلغ 15 میلیون دلار را برای توانمند سازی زنان اختصاص دادە اند و ابراز امیدواری کرد کە این کمک ها شامل عراق و اقلیم نیز شود.

تغییرات آب و هوایی نیز از دیگر موضوعات مطرح در این دیدار بودە و بارزانی اشارە کرد کە تاثیرات این تغییرات در اقلیم نمایان شدە بە صورت خشکسالی خود را نشان دادە و اقلیم بە اصول و راهکارهای بین المللی برای کاهش تاثیرات تغییرات آب و هوا پایبند است و برنامە هایی را برای کاهش گازهای گلخانە ای تدوین کردە است.

کد خبر 11261

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha